עורך דין תאונות דרכים

תאונות דרכים הינן מקרים מורכבים, אשר יש להם השלכות משפטיות היכולות להיות כבדות משקל הן בנוגע לפיצויים כספיים אשר נדרשים לשלם או לקבל מחברות הביטוח והן השלכות פליליות לעיתים במקרה של אשמה. בהתאם לכך, מרבית האנשים מבינים כי ישנה חשיבות גדולה מאד לבחירת עורך הדין אשר ינהל את ההליך בעבורכם. שכן עורך דין טוב יכול לעשות את ההבדל בין השלכות חמורות והליך טראומטי לבין הליך סביר ככל האפשר עם תוצאות אופטימליות.

אך על אף הידיעה כי נדרש עורך דין איכותי, ישנו קושי אמיתי של אנשים אשר אינם מעורים בתחום לדעת כיצד יש לבחור עורך דין איכותי. זאת מאחר ומרבית הנהגים אינם מעורבים בתאונות דרכים באופן תדיר ובהתאם לכך אינם יודעים על מה לשים את הדגש וכיצד לבחור עורך דין.

 

ניסיון בבית המשפט בתחומי התעבורה

המדד הראשון ואחד המרכזיים אותו יש לבחון כאשר בוחרים עורך דין לייצוג בתחומי תאונות דרכים הוא ניסיונו של עורך הדין. בהקשר זה ישנה חשיבות רבה כי לעורך הדין יהיה ניסיון בשלושה אספקטים משלימים מעולם המשפט:

  1. ניסיון בדיני התעבורה – לדיני התעבורה מערכת דינים ייחודית המשלבת משפט פלילי, אזרחי ומנהלי, בהתאם לכך ישנה חשיבות כי עורך הדין לא יהיה טוב באופן כללי אלא יהיה מיומן בתחום ייחודי זה. בהקשר זה יש צורך כי לעורך הדין יהיה ניסיון הן ברמה התיאורטית של היכרות עם מערכת הדינים העדכנית בתחומי תאונות הדרכים וכן היכרות עם דיני הראיות אשר יסייעו לו לזהות כשלים או נקודות חוזקה בתיק הרלוונטי.
  2. ניסיון בייצוג בבתי המשפט לתעבורה ובתחומי התעבורה - בענף עריכת הדין, מרבית עורכי הדין כלל אינם מגיעים לבתי המשפט, הם עורכים חוזים, מנהלים משא ומתן וכדומה. עם זאת, כאשר מדובר בתחום תאונות הדרכים אשר לעיתים קרובות מסתיים בהליך משפטי בבתי משפט. בהתאם לכך, ישנה חשיבות כי לעורך הדין יהיה ניסיון בליטיגציה, כלומר בייצוג בבתי המשפט. ניסיון זה בא לידי ביטוי באופן הצגת הטיעונים בבית משפט, הצגת הראיות וכיוצא בזה. אך לא פחות חשוב מכך, לעורך הדין צריך את הניסיון בבתי משפט על מנת לדעת אילו טיעונים עובדים טוב יותר ועל אילו ניתן לוותר.
  3. ניסיון בניהול הליכים והיכרות עם הגורמים הרלוונטיים - הנדבך השלישי בהקשר של ניסיון, הינו היכרות עם השחקנים השונים בתחום זה. בעולם התאונות הדרכים ישנם שחקנים חוזרים רבים כמו עדים מומחים לפגיעות של תאונות דרכים, חברות הביטוח, התובעים המשטרתיים והשופטים המתמחים בתחום זה. בהתאם לכך, היכרות עם גורמים אלו יוכלו לסייע להפניה למומחים המתאימים לכם לשם הוכחת הפגיעות שלכם, בניית טיעונים טובים יותר וכן יכולת להגיע במידת הצורך לעסקאות פשרה טובות יותר.

 

יכולת להתעמק בפרטים של המקרה הספציפי שלכם

עורכי דין רבים לוקחים יותר לקוחות משהם יכולים בפועל על מנת לתת להם שירות; וכפועל יוצא הלקוח נפגע. עיקר הפגיעה נובע מכך שעורך הדין אינו יכול להתעמק בעובדות המקרה באופן אשר יאפשרו לו לזהות ולחקור סוגיות אשר יוכלו לסייע ללקוח.

בהתאם לכך, חשוב לוודא כי עורך הדין יכול ומסוגל לתת לתיק שלכם את מלוא תשומת הלב. עורך דין יכול להיות מעולה בתחומו אבל אם אין לו זמן לעבוד על התיק זה לא משנה כלל, כי הוא לא יגיע לתוצאות הטובות ביותר אותן ניתן היה לקבל.

את היכולת של עורך הדין להתעמק במקרה הפרטני ניתן להבין זאת הן משיחות עם לקוחות עבר שלו, הן מהשיחה הראשונית עם עורך הדין והיחס האישי שהוא נותן לכם במסגרתה ואפילו במקרים רבים כדאי לשאול את עורך הדין אשר ייתן לכם תשובה בנושא ממנה תוכלו להבין את הלך הרוח בנושא.

 

הכימיה האישית של הלקוח עם עורך הדין

פרמטר נוסף אשר לקוחות רבים נוטים לזלזל בו הוא הכימיה האישית שלכם עם עורך הדין. פרמטר זה על אף הזלזול של אנשים רבים בו הוא שגוי מן היסוד ויש לו חשיבות אקוטית להצלחת התיק מ-2 סיבות מרכזיות:

 

שיתוף הפעולה עם עורך הדין יביא לתוצאות טובות יותר

כאשר ישנה כימיה טובה עם עורך הדין כך הלקוחות מרגישים בנוח יותר לציין פרטים רבים יותר בנוגע לעובדות המקרה וזאת בנוסף לכך שהלקוחות מרגישים בנוח לשוחח עם עורך הדין על סוגיות רגישות ואף לנהל שיח אישי אשר לעיתים מציף סוגיות חשובות אשר ללקוח בתחילה לא נראו רלוונטיות אך היו חשובות בעיני עורך הדין.

כלומר, שיתוף הפעולה מוביל לניהול תיק בצורה טובה יותר וכפועל יוצא לתוצאות טובות יותר בעת ניהול התיק.

 

היעדר כימיה מעיד במקרים רבים על אינטואיציה מסוימת המזהה בעיה עמוקה יותר

לרוב לקוחות אשר מרגישים כי ישנה כימיה שלילית עם עורך הדין, למעשה מרגישים כי קיימת בעיה אחרת כמו חוסר ניסיון או חוסר קשב מצד עורך הדין, אך הם אינם יודעים לאפיין זאת במילים. לכן, לעיתים קרובות כאשר אדם חושב שאין כימיה עם עורך הדין הדבר מעיד על בעיה גדולה יותר ויש חשיבות לבחור עורך דין אחר, למרות שהוא אינו יודע בדיוק מה הבעיה אותה הוא מרגיש.

לכן גם לכימיה האישית אשר אתם מרגישים עם עורך הדין ישנה חשיבות משמעותית בעת בחירת זהות עורך הדין אשר ינהל את התיק בעבורכם.

 

שיעורי ההצלחה של הלקוח במקרים דומים לשלכם

לבסוף הפרמטר האחרון הוא שיעורי ההצלחה של עורך הדין במקרים דומים לאלו אשר אתם צריכים לנהל. בהקשר זה, חשוב לשאול לא רק על שיעורי ההצלחה של עורך הדין במקרים של תאונות דרכים, אלא לנסות לברר מה היו התוצאות להן הגיע במקרים דומים לשלכם בעברו.

כך גם בלי ניסיון רב מצדכם תוכלו לעשות השוואה בין התוצאות של מספר עורכי דין, ולהבין מי הגיע לתוצאות טובות יותר במקרים הדומים לשלכם.

עורך דין תאונות דרכים
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: