תאונת דרכים מה עושים

באופן כללי, תאונת דרכים הינה סטואציה לא קלה, בפרט אם אנשים נפגעו בגופם ו/או בנפשם כתוצאה ממנה. מיד לאחר התאונה, אנשים שהיו מעורבים בה עשויים להיכנס לפאניקה או לחרדה, אולם, תגובות אלה עשויות להחמיר את המצב ולא להקל עליו. זאת מאחר ושכשאדם נמצא תחת לחץ, דעתו אינה צלולה וקשה לו לחשוב בהיגיון ולבצע את הפעולות הרצויות ו/או הנכונות, בהתאם לסיטואציה.

 

כיצד יש לפעול מיד לאחר שהתרחשה תאונת דרכים?

באם נקלעתם לתאונת דרכים, ראשית, כדאי שתנסו להתאושש ולהרגע ככל הניתן ואפילו להגיע למצב של קור רוח, בכדי להצליח לבצע את הדברים הנכונים. מומלץ לשתות מים ולהתאושש מהחוויה הלא נעימה, של תקרית התאונה, במשך כמה דקות.

כשמדברים על תאונות דרכים, ניתן להצביע על שני סוגי תאונות: תאונת דרכים שיש בה נפגעים ותאונת דרכים ללא נפגעים. במידה ואין נפגעים, אזי לא קיימת חובה להזעיק למקום התאונה את המשטרה  (אלא אם כן התאונה התרחישה עקב אי ציות לכללי התנועה, של אחד המעורבים בה). בכל אופן, יש לנקוט בכמה פעולות מיד לאחר שהתרחשה התאונה:

  1. ראשית, יש להחליף פרטים. המעורבים בתאונה צריכים להחליף ביניהם פרטים הכוללים: שם מלא, מספר ת"ז, כתובת, מספר רישיון נהיגה, שם חברת הביטח המבטחת אותם, מספר ביטוח החובה ועוד.
  2. במידה ונכחו עדים במקום התאונה, במהלך התרחשותה, יש לקחת מהם את פרטיהם האישיים, בכדי שניתן יהיה להיעזר בהם למסירת עדות למשטרה ובהמשך, גם למסירת עדות במסגרת הליך התביעה (לקבלת פיצויים).
  3. חשוב לתעד את זירת המקום, שבו התרחשה התאונה, באמצעות צילומו ובאמצעות רישום של האלמנטים הקיימים בו. בנוסף לכך, יש לרשום גם את השתלשלות האירועים שהובילו להתרחשות התאונה, כגון: באיזה כיוון נסעתם, באיזו מהירות נסעתם, מהיכן הגיע כלי הרכב הנוסף המעורב בתאונה ועוד.
  4. יש לדווח על התרחשותה של התאונה לחברת הביטוח.
  5. במידה והרכב שלכם נפגע ואינו כשיר לנסיעה, הזמינו גרר, באמצעות חברת הביטוח שלכם, בכדי שיוביל את הרכב למוסך.
  6. במידה ויש נפגעים כתוצאה מהתאונה, חשוב לא להזיז אותם, בכדי לא להחמיר את מצבם וכדי לא להזיק להם.
  7. חשוב מאוד שלא להתפתות לחתום על מסמך או על הצהרה כלשהי, שהצד השני שהיה מעורב, עשוי לבקש להחתים אתכם. יתכן כי הצד המעורב ינסה לקבל ממכם הודה בדבר האחריות לתאונה, באמצעות החתמתכם על מסמך המאשר זאת ולפיכך, יש להיזהר ולא לחתום על מסמכים מסוג זה.

 

מה עושים במצב של תאונת דרכים עם פגיעה ברכוש?

בא הנכם מעורבים בתאונת דרכים, שכתוצאה ממנה יש פגיעה ברכוש, יש לנהוג לפי ההנחיות הבאות:

  1. ראשית, יש לכבות את מנוע הרכב, ללבוש אפוד זוהר ולצאת החוצה בזהירות. יש להניח משולש אזהרה במרחק של כ 100 מטר ממקום התאונה.
  2. שנית, יש לצלם את זירת התאונה ובנוסף גם את כלי הרכב המעורבים בתאונה.
  3. יש להחליף פרטים עם הצד השני שהמעורב בתאונה.

 

באם יש עדים שנכחו במקום התאונה, במהלך התרחשותה, יש לקחת מהם פרטים אישיים, בכדי שיוכלו למסור הודאה (בנוגע להתרחשות התאונה) במשטרה וכיו"ב.

 

ממה כדאי להימנע לאחר תאונת דרכים?

ככלל, לאחר תאונת דרכים חשוב שלא להיכנס ללחץ ולא להטיח האשמות בצד השני, שהחה מעורב בתאונה. בנוסף, חשוב לא לחתום על מסמך או על הצהרה כלשהי, של הצד השני, במידה והוא יבקש ממכם לחתום על מסמף כלשהו.

יש לקחת בחשבון, שאם חתמם על מסמך או על הצהרה מסוימת, שניסח הצד השני, בכדי לקבל מכם הודאה באשמת התונה, אזי לא תוכלו לחזור בכם לאחר החתימה ויהיה עליכם לשאת באחריות בנוגע לתוכנו של המסמך.

 

מתי עליכם לפנות לחברת הביטוח?

לאחר שאספתם את הפרטים הרלוונטים בנוגע לתאונת הדרכים (פרטי הצד המעורב בתאונה, חברת הביטוח המבטחת את רכבו ווד), עליכם לפנות לחברת הביטוח שלכם, בכדי שתטפל עבורכם בנזקים שנגרמו בתאונה. באם הרכב שבו נסעתם - נפגע, חפשו פתרון מול חברת הביטוח שלכם: לשלוח אליכם גרר שיקח את הרכב הפגוע, שידאג לכם לרכב חלופי (באם קיים עבורכם כיסוי ביטוח מסוג זה) וכו'.

 

הגשת תביעה לקבלת פיצויים

בכדי לסייע לנפגעי תאונות דרכים, נחקק חוק אשר לפיו, כל אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים, זכאי לקבלת פיצויים, בשל התאונה. אולם, בכדי שאדם שהיה מעורב בתאונת דרכים יצליח לקבל פיצויים בגובה מקסימאלי, עליו להוכיח כי נגרמו לו נזקים (גופניים ו/או נפשיים) כתוצאה מהתאונה.

ככלל, ישנה חשיבות להתנהלותו של הנפגע מיד לאחר התאונה, כלומר, באם יתנהל הוא נכון (בבחינת קבלת טיפול רפואי נדרש ובבחינת איסוף מסמכים רלוונטיים לתאונה), עשוי הוא להגדיל את סיכוייו לקבלת פיצויים באופן משמעותי.

באופן כללי, גובה הפיצויים שעשוי התובע לקבל בגין התביעה שיגיש, עשוי להיות תלוי בכמה פרמטרים הנלקחים בחשבון:

ראשית, חומרת הפגיעה משפיעה על גובה הפיצוי.

בנוסף, יכולת השתכרות ואובדן כושר העבודה של הנפגע, כתוצאה מהתאונה, גם הם נלקחים בחשבון כפרמטר, במהלך חישוב גובה הפיצוי המגיע לו.

 

פגיעות גוף שניתן לקבל בגינם פיצויים

ככלל, פגיעות הגוף שניתן להגיש תביעה בגינם כוללים: פגיעות בכושר עבודה, פגיעות נפשיות, כגון: טראומה וכד'.

כאמור, לאחר תאונת דרכים, רשאי הנפגע להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח המבטחת, בגין נזקי גוף וכיו"ב. במידה ורכב הנפגע אינו מבוטח, יוכל הוא להגיש תביעה לקרנית (קרן פיצויים למעורבים בתאונות דרכים), שמתפקידה לסייע לנפגעי תאונות דרכים, עבור נזקי גוף.

 

כיצד יש לפעול במצב של תאונת פגע וברח?

לעיתים, יתכן מצב בו אדם נקלע לתאונת פגע וברח, בה אינו יכול לאתר את הרכב הפוגע, מאחר והוא נמלט מזירת התאונה מבלי לסייע עבורו ומבלי להשאיר לו פרטים מזהים.  במצבים אלה, בהם הנפגע לא יכול להוכיח כי הוא נפגע כתוצאה מתאונת דרכים, יוכל להוא להגיש תביעה לקרנית, בכדי לקבל פיצויים, בגין הפגיעה בו.

 

ייצוג ע"י עורך דין

לאחר מעורבות בתאונת דרכים, קיימת חשיבות בבחירת עורך דין מומחה בתחום, שיוכל לייצג אתכם בהליך התביעה כנגד חברת הביטוח. חשוב לוודא כי עורך הדין שאותו תבחרו לייצג אתכם הינו בעל ניסיון בתחום תביעות תאונות דרכים וכמו כן, שהינו אמין ושירותי וניתן לסמוך עליו למשך כל תהליך התביעה.

בחירה בעו"ד טוב מתאפשרת ע"י בירור לגבי טיבו של עורך הדין שאותו תרצו לבחור ובנוסף, ע"י קבלת המלצות מלקוחות שקיבלו בעבר את שירותיו ויכולים להעיד על מקצועיותו.

תאונת דרכים מה עושים
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: