תאונת דרכים במהלך העבודה

מאמר זה נכתב עבור הנבחרת המשפטית- אתר עריכת הדין המוכר ביותר בישראל. כאן תוכלו למצוא מידע מקיף ואמין, בענייני חוקים ודינים, בנושאים הנוגעים לכם ואליכם. במאמר זה תמצאו מידע על תאונות דרכים במהלך העבודה, לרבות דינים וזכויות שלכם, עם המלצות לליווי מתאים שייצג אתכם כראוי.

 

תאונת דרכים

תאונת דרכים מוגדרת ככל תאונה של האדם במסגרת הימצאותו מחוץ לבית מגורים. תאונה מוגדרת כנזק לגוף או לרכוש, על פי דרגות החומרה של הנזק, ועד לפגיעה ממשית בחייו של אדם, כלומר מוות. התאונות הנפוצות עליהן אנו חושבים הינן תאונות הכרוכות בנזק בשל נהיגה או פגיעת כלי רכב, בין אם כלי רכב אחד באחר, או כלי רכב הפוגע בהולך רגל.

אולם, תאונת דרכים יכולה להיחשב כפציעה או נזק הנגרמים מפאת נזקי הדרך, כגון נפילה לבור או חבטה חמורה. חשוב להדגיש שתונה היא אינה גרימת נזק בכוונה תחילה כגון שוד או פיגוע דריסה.

 

הגדרת תאונת דרכים במהלך העבודה

תאונת דרכים במהלך העבודה מוגדרת בכמה אופנים.

באופן הכי מובהק, תאונת עבודה היא תאונה הנגרמת במהלך העבודה ומתוקף עיסוקו של המבצע. כך לדוגמא, נהג אוטובוס אשר ביצע תאונת דרכים במהלך נסיעת אוטובוס המוגדרת כנסיעת עבודה (שינוע נוסעים בדרכים), תיחשב כתאונת עבודה.

דוגמא נוספת לתאונת דרכים עם נזק לגוף, הנה נפילה של פועל בארובות חדרה, אל תוך הארובה או מחוצה לה, במהלך תפקיד שביצע כפועל.

בהמשך, הורחבה ההגדרה של תאונת דרכים במהלך העבודה. לפי סעיף 80(1) לחוק הביטוח הלאומי, נקבע כי תאונה שאירעה במהלך הגעתו של העובד לעבודה או במהלך לכתו ממנה בשבתו לביתו או ליעד הרצוי, נחשבת גם היא לתאונת עבודה.

לפי הגדרה זו, כל אדם שנפגע כתוצאה מתאונה בדרכו מהעבודה זכאי להיות מוכר כנפגע תאונת דרכים במהלך העבודה, לפי דרגת חומרת הנזק. כך למשל, אם ביצע עובד תאונת דרכים בדרכו לעבודה.

קיים סייג לסעיף זה, לפי סעיף 81(ב) לחוק הביטוח הלאומי, לפיו אם נעשתה סטייה של ממש בדרכו של העובד למקום העבודה או חזרה ממנה, אזי לא יוכל לטעון לתאונת עבודה במהלך העבודה. כך למשל, אם העובד סטה מדרכו המקובלת למשרד בכדי להוריד את ילדו בבית הספר, ובסמוך למבנה נפגע רכבו, אזי לא יחשב הדבר כתאונת דרכים במהלך העבודה.

 

מקור הפיצוי לתאונת דרכים במהלך העבודה

כאשר מדובר על תאונת דרכים במהלך העבודה, ישנם מספר מקורות שניתן לתבוע:

חברת הביטוח כיאה לתאונת דרכים, ניתן לתבוע את חברת הביטוח של הפוגע או את הביטוח האישי של הנפגע. לפיכך, אם מדובר על תאונת כלי רכב, ניתן לתבוע את ביטוח הרכב, ובמקרה שמדובר על נזק לרכב הפרטי יתבע הנהג את ביטוחו האישי.
מקום העבודה במקרה של תאונת דרכים במהלך העבודה, יכול לתבוע הנפגע את מקום העבודה. לפני הגשת תביעה כזו כדאי להיוועץ עם עורך דין ועם גורמים מקצועיים בארגון, כיוון שתביעה כזו יכולה להביא לפגיעה במעמד העובד במקום העבודה ואף לסכסוך עם המנהלים. עם זאת, אל תוותרו על זכותכם.
ביטוח לאומי כיוון שמדובר על תקנות של ביטוח לאומי המגדירות תאונת דרכים בדרך לעבודה, לרבות ההגדרה הרחבה שלה, זהו הגוף העיקרי שתבקשו לתבוע.

 

הגשת תביעה לביטוח הלאומי

כיוון שמדובר בתאונה המוגדרת הן כתאונת דרכים והן כתאונת עבודה ומוגדרת בסעיפי הביטוח הלאומי, זהו הגוף העיקרי שתבקשו לתבוע. ניתן להגיש את התביעה עד שנה ממועד התאונה, אך כדאי לא להתמהמה, כיוון שכשמדובר בביטוח לאומי לרוב מדובר בריבוי מסמכים. ניתן להגיש את התביעה דרך אתר הביטוח הלאומי או לשלשל במעטפה במשרדים עצמם.

במידה והתביעה תתקבל, יהיה זכאי מגיש התביעה להיות מוכר כנפגע תאונת דרכים על כל הזכויות המגיעות לפי סעיף זה ולפי דרגת חומרת הנזק, לרבות הגדרת נכות ודמי נכות. מעבר לפיצויים הניתנים, חשוב שנפגע התאונה יהיה מוכר כנפגע תאונת דרכים, וזאת למען הרישום, במידה וייווצר נזק נוסף או סיבוך עתידי, יוכל הנפגע לטעון שהסיבוך נוצר עקב התאונה ולהיות זכאי בשל כך לגמולים נוספים.

 

ייצוג הנפגע בתאונת דרכים במהלך עבודה

חשוב שכל אדם שנפגע בתאונת דרכים במהלך עבודה, לא יעמוד לבד מול רשויות האכיפה והחוק ואל מול ביטוח לאומי. אתם לא לבד!

חשוב שתקבלו הכוונה משפטית וייצוג הולם אל מול הרשויות. כאשר מדובר בתאונת דרכים ישנה התנהלות מול גורמים רבים, וכאשר מדובר בתאונה במהלך העבודה, גדלים מספר הגורמים. כך יש צורך באיסוף ותחקור עדים, התנהלות אל מול הפוגע, אל מול גורמים בעבודה ואל מול הביטוח הלאומי.

התנהלות אל מול הביטוח הלאומי היא משימה מאתגרת בפני עצמה, כשהנפגע נדרש למלא טפסים רבים, עליהם נוספים לעיתים מאוחר יותר טפסים נוספים. על הטפסים נדרש המעסיק לחתום, ומה קורה במידה והוא מסרב לכך הגשת תביעה כזו יכולה להיות מורכבת, ועליכם ללמוד את זכויותיכם. מומלץ לפנות לעורך דין לענייני תעבורה שילווה אתכם במקרה הנ"ל.

 

ייצוג על ידי עורך דין לענייני תעבורה

עורך דין לענייני תעבורה מתמחה בדיני תעבורה, לרבות תאונות דרכים, בין שמדובר בתאונת כלי רכב או תאונה של הולך רגל בדרכו, בין שמדובר ברכוש או בגוף. גם כאן, עורך שין לענייני תעבורה יספק לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו, ויכול ללוות אתכם בדרך היעילה ביותר, שתשיג את מבוקשכם במהירות וביעילות. באתר זה תוכלו למצוא מידע על עורכי דין לענייני תעבורה ולפנות אליהם.

 

לסיכום

תאונת דרכים במהלך העבודה מוגדרת כתאונה שאירעה במסגרת ביצוע התפקיד בעבודה, או כתאונה שאירעה במהלך הדרך אל העבודה או חזרה ממנה, וזאת ללא סטייה ממשית. במידה ונפגעתם בתאונה כזו, הגישו תביעה אל הביטוח הלאומי או אחד מהגורמים המפורטים לעיל, וזאת לאחר היוועצות ובליווי עורך דין לענייני תעבורה.

תאונת דרכים במהלך העבודה
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: