מהירות מופרזת נהג חדש

נהגים חדשים עולים על הכביש בהתרגשות רבה. הם חולמים על הרגע הזה במשך שנים, ורוצים להתחיל לנהוג בהקשם האפשרי כדי להתנייד בקלות יתרה, אך גם בשאיפה להרשים את החברים. לנהגים חדשים חסרים מספר כישורים בסיסיים שנמצאים באמתחתם של נהגים ותיקים יותר, כמו ניסיון, ידע, יכולת לתכנון נסיעה, זהירות על הכביש, ועוד.

לכן, לנהג חדש יש נטיה גדולה יותר להיקלע לתאונות דרכים ולקבל דוחות על מהירות מופרזת. בנושא של מהירות מופרזת נהג חדש יש שוני מובנה ברמת הענישה ולכן בחרנו לעסוק בנושא החשוב הזה בהרחבה.

 

מהירות מופרזת נהג חדש - במה מדובר?

ראשית, חשוב להבין מיהו נהג חדש. נהג חדש הוא נהג שנמצא בתוך השנתיים הראשונות לקבלת הרישיון שלו, ללא קשר לגיל שלו. חשוב לא לבלבל את המינוח עם "נהג צעיר" שהוא נהג עד גיל 24. ההבדל הוא, שנהג צעיר צריך לעבור תקופת ליווי של כחצי שנה, וההתייחסות אליו היא שונה על פי חוק.

נהג חדש הוא אדם בוגר יותר, כביכול עם ניסיון חיים גדול יותר, וכזה שההתלהבות שלו מהעלייה על הכביש היא מתונה יותר. ולכן, עבירות מהירות מופרזת נהג חדש הן שונות מעט.

 

במה שונות עבירות מהירות של נהגים חדשים מעבירות מהירות של נהגים ותיקים?

עבירות מהירות של נהג חדש הן שונות מנהג רגיל. הנהג שנתפס צפוי לפסילת נהיגה של שלושה חודשים ומעלה, וגם לכך שלא יחודש רישיון הנהיגה שלו בתום תקופת הנהג החדש. כדי לחדש את הרישיון, הוא יצטרך לעבור מבחן תיאורטי ומבחן מעשי בסיום התקופה, ורק לאחר מכן יוכל לחזור אל מאחורי ההגה.

אגב, גם עבירות של נהיגה ללא רישיון, אי ציות לרמזור ומתן זכות קדימה, חציית מסילת ברזל בדרך לא סלולה ועקיפה שלא כחוק, יביאו את הנהג החדש לאותה תוצאה של סנקציה.

 

מהירות מופרזת נהג חדש - עונשים שנועדו להרתעה

המטרה של ההחמרה הזו במקרה של מהירות מופרזת נהג חדש היא לסמן לנהגים שעולים על הכביש לשים לב לגבי המהירות שלהם. נהגים חדשים מגיבים פחות טוב מנהגים מנוסים, הם לא חוו על בשרם טעויות של אנשים אחרים ומאוד קשה להם להתנהל תחת לחץ. לכן, במשטרה ובבית המשפט יודעים להעביר את המסר. עם זאת, חשוב לזכור מה הם האמצעים דרכם ניתנים דוחות מהירות, ולהזכיר שהם לא דווקא אמינים במיוחד.

 

אמצעי האכיפה בעבירות מהירות מופרזת נהג חדש

יש שלושה אמצעים לאכיפת מהירות שבאים לידי ביטוי בכבישי ישראל. האמצעי הראשון הוא מצלמת המהירות. המצלמות נמצאות בנקודות מפתח בכבישי ישראל, בקטעים שמועדים לפורענות ולנסיעה מהירה, ותופסות אנשים שחוצים את המהירות המותרת. להזכירכם, חצייה של המהירות המותרת ב-20 קמ"ש בשטח עירוני או ב-25 קמ"ש בשטח בין עירוני, תביא לעונשים וסנקציות.

האמצעי השני הוא באמצעות מכשיר דבורה. המכשיר הוא למעשה מכשיר מהירות שנמצא בתוך הניידות. מדובר במכשיר בעייתי מכיוון שכאשר אנשים רואים ניידת, הם גם כך מאטים, ובנוסף, יש לו בעיות אמינות.

 

סטיית התקן של המכשור המודד מהירות מופרזת נהג חדש

המכשיר השלישי והויזואלי ביותר הוא מד הלייזר. מכשירי הממל"ז מתופעלים על ידי שוטרים, שעומדים בצמתים מרכזיים ותופסים אנשים מרחוק. גם כאן, יש קושי מובנה שנובע מאי תקינות של מכשירים, וריבוי מכוניות על הכביש. אנשים שנתפסים בעבירות מהירות לא תמיד עוברים את סטיית התקן, וכבר הוכח בעבר שיש הרבה מאוד טעויות, ולכן בעזרת עורך דין תעבורה איכותי אפשר בהחלט להוריד את חומרת העונש או לבטל את העונש לחלוטין.

 

מדרג העונשים בשל עבירות מהירות של נהגים חדשים

מדרג העונשים בעבירות של מהירות מופרזת נהג חדש היא די רחבה, ומתחילה בסנקציות המתבקשות. עם זאת, נהגים חדשים בהחלט יכולים לקבל קנסות מוגדלים, נקודות, ואפילו שלילות, אם מדובר בעבירות חמורות. זאת בנוסף לעובדה לפי עבירות מהירות שפוגעות באנשים או ברכוש, יכולות להסתיים במאסר על תנאי ואפילו במאסר בפועל.

כמובן שיש הבדל בין סוגים של עבירות מהירות והנסיבות שלהן, שכן נהג שחצה במעט את הרף והיה במצב חירום, מצבו שונה מנהג שנהג במהירות בשביל הכיף.

 

מהירות מופרזת נהג חדש - מתי כדאי ליצור קשר עם עורך דין תעבורה

התקופה של "נהג חדש" נועדה כדי שהנהגים יכירו את הכביש ובעיקר את הסכנות שבו. תקופת הליווי שמלווה נהג חדש וצעיר אמורה להקנות לאנשים את היכולת להשתמש בניסיון של הנהג הוותיק יותר לצידם. בכל מקרה, הם צריכים להוריד את הרגל מהגז, ולנסוע בזהירות. אם הם עשו את הטעות ונסעו במהירות מופרזת, עליהם ליצור קשר עם עורך דין תעבורה במהירות האפשרית, עוד ברגע קבלת הדו"ח.

 

נקנסתי על מהירות מופרזת נהג חדש - האם כדאי לי לשלם את הדוח?

העבודה של עורך דין תעבורה במקרים של מהירות מופרזת נהג חדש היא לערער את האמינות את מכשירי הבדיקה. בנוסף, הוא צריך להסביר את הנסיבות ולראות האם היה כשל בהתנהלות המשטרה. השוטרים לא תמיד עובדים לפי הפרוטוקולים וגם בקשה קטנה יחסית כמו בדיקה ברכב ללא חשד סביר לשימוש באלכוהול, יכול לעמוד בעוכריו של השוטר בבית המשפט.

לכן, חשוב מאוד ליצור קשר עם עורך דין תעבורה במהרה, ובנוסף, לא לשלם את הדו"ח, שכן מדובר למעשה בהודאה באשמה. יש לשמור על הדו"ח, אך לא לשלם אותו, ולחכות להוראות מפי עורך הדין.

 

בשורה התחתונה

עבירות מהירות הן עבירות מאוד מסוכנות, שמגבירות את הסיכוי לתאונה. נהגים חדשים במיוחד חייבים לשים לב ולהוריד את הרגל מהדוושה, לפחות במהלך התקופה בה הם נחשבים לנהגים חדשים, גם כדי להיזהר, אך גם כדי להימנע מסנקציות מרחיקות לכת.

כאשר עובדים עם עורך דין תעבורה טוב, רואים כיצד הוא יכול לסייע ולהוריד את העונש, באמצעות ערעור על עבודת המכשור, עבודת השוטרים, או בגלל הסיטואציה בה היה הנהג. וכך, במקום קנס גבוה, נקודות או שלילה, אפשר לסיים את היום עם קנס קטן וסמלי. 

מהירות מופרזת נהג חדש
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: