קנס מהירות מופרזת

נהיגה בטוחה היא אחד הדברים הכי חשובים על הכביש, וזה נוגע במיוחד לנושא המהירות. מהירות הנסיעה צריכה להיות מותאמת למציאות בשטח, והעדיפות היא תמיד לנסוע לאט יותר ממה שנדרש, כדי להצליח ולהגיב לשינויים שנעשים בפתאומיות, כמו ילד שקופץ לכביש או רכב אשר סוטה ממסלולו. לכן, המשטרה מקפידה על אכיפה ויודעת להעניק קנס מהירות מופרזת לנהגים שחוצים את הגבול.

 

עבירות מהירות והסכנה שבהן מעבר לקנסות

עבירות מהירות הן עבירות מסוכנות מאוד שמסכנת לא רק את הנהג, אלא גם את כל מי שמסביבו ובתוך הרכב שלו. הן נעשות לפעמים בהיסח דעת, ולפעמים ביודעין. כמובן שיש הבדלים בסוג העבירות, כאשר דין נהג שנוסע במהירות כדי להגיע עם אשתו ההרה לבית החולים וחוצה את הרף בעשרים קמ"ש, הוא אינו דין נהג שמארגן מרוצים וחוצה את הרף בעשרות קמ"ש.

לכן, עורך דין תעבורה צריך לדעת להתמודד עם האתגרים השונים ולשים את הלקוח שלו במצב בו הוא יכול לקבל זיכוי או הקלה בעונש.

 

מכשירי אכיפה שמאפשרים מתן קנס מהירות מופרזת

ישנם שלושה סוגים שונים של מכשירים אלקטרוניים שמודדים את מהירות הרכב הנוסע, במטרה לראות אם הוא חרג מהמהירות המותרת. לשוטרים אין ברירה אלא להשתמש במכשירים אלקטרוניים, וכאן גם נמצאת הבעייתיות. המכשירים לא תמיד מדויקים וניתן לערער על התוצאות שלהם, לבטח אם המדידה היא קרובה לסטיית התקן של 20 קמ"ש בכביש עירוני ו - 25 קמ"ש בכביש לא עירוני.

חשוב לזכור שיש הרבה תקדימים של ביטול ומחיקת דו"חות מהירות בעקבות ערעור על קביעת המכשירים. כדי לעשות זאת, יש צורך בשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי.

 

קנס מהירות מופרזת ומורכבותה של מצלמת המהירות

המכשיר המוכר ביותר לקהל הרחב הוא מצלמת המהירות. המצלמות ממוקמות בנקודות מועדות לפורענות במספר כבישים בארץ, ומזהות מהירות חריגה. המצלמות הן בעייתיות וכבר היו הרבה מקרים בהם האמינות שלהם התערערה, גם בעיניי הנהגים, גם בעיניי המשטרה וגם בעיניי בית המשפט.

המצלמה לא תמיד מדייקת, לעיתים תופסת אנשים שנוסעים במהירות המותרת, וחלק מהמצלמות גם נמצאות במקומות לא נכונים, בהם יש פקקים ברוב שעות היממה.

 

קנס מהירות מופרזת באמצעות מכשירי ממל"ז

מכשור הממל"ז הוא המכשיר הכי ויזואלי מבין השלושה. מדובר למעשה במד לייזר, אותו צריך לתפעל ידנית שוטר. השוטרים עומדים באמצע נקודות מפתח בכבישים, במיוחד בנושא מדי הלייזר, יש הרבה מקום לטעויות, כי הם מופעלים בצורה ידנית על ידי השוטרים.

הרבה שוטרים לא תמיד מצליחים לתפעל את המכשיר כמו שצריך, וגם כאן סטיית התקן היא גדולה מאוד. עבור עורך דין תעבורה, קנס מהירות מופרזת שהגיע בגלל ממל"ז הוא יחסית קל לטיפול.

 

קנס מהירות מופרזת באמצעות מכשירי "דבורה"

מכשיר הדבורה הוא מכשיר יוצא דופן והכי פחות מוכר מבין כל האפשרויות. המכשיר יושב בתוך הניידות ואמור לקלוט מהירות מופרזת של רכבים שנוסעים ליד הניידת. הוא אינו גלוי, אך גם לו יש בעיות אמינות קשות הנובעות ממורכבות טכנית. החיסרון המובנה בדבורה הוא שכאשר אנשים ניידת משטרה, הם מאטים באופן אוטומטי, דבר שמוריד באופן משמעותי את היכולת של המכשיר לייצר הרתעה.

המטרה היא, כמובן, הורדת המהירות בכבישים, ולא מתן קנסות, שזה הסנקציה הנדרשת.

 

היכן נמצא קנס מהירות מופרזת במדרג הענישה של עבירות מהירות?

מדרג הענישה במצב של עבירות מהירות הוא די נרחב, וזה יכול להתחיל מקנס קטן של כמה מאות שקלים, דרך קנסות מוגדלים ונקודות, ואפילו להגיע לשלילה מנהלית או שלילה רשמית. כמובן שאם הנהג יצר נזק בגוף או ברכוש, הוא יכול אפילו לספוג עונש מאסר. בגלל שהמדרג הוא כל כך גדול, העבודה של עורך דין תעבורה היא חשובה במיוחד.

עורך דין תעבורה יכול לייצר אסטרטגיה לפיה אפשר להוריד את מדרג הענישה, ולבטל את השלילה או הנקודות. לכן, חשוב מאוד לעבוד עם עורך דין איכותי שמכיר את הנושא באופן ספציפי.

 

קנס מהירות מופרזת וחשיבות הקשר עם עורך דין תעבורה

הקשר עם עורך דין תעבורה צריך להתחיל בשלב מוקדם מאוד, עוד ברגע המעצר על ידי השוטר. עורכי הדין שמתעסקים בעבירות תעבורה יודעים כיצד לתמרן את המערכת ויודעים גם לתת הוראות ללקוחות שלהם, עוד בזמן אמת. קל יחסית להפריך את עבודת המכונות השונות, אך יש גם אלמנטים בהתנהגות השוטרים שיכולים לעלות בבית המשפט.

כולל אלמנטים של חיפושים לא חוקיים ברכב, או בקשה לבדיקת אלכוהול בניגוד לתקנות. לכן, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין עוד ברגע האמת.

 

קיבלתם קנס מהירות מופרזת? דעו מתי כדאי לפנות לסיוע משפטי

קבלת קנס מהירות מופרזת זה דבר לא נעים, ובמיוחד כאשר מתווספות לכך נקודות. אנשים יודעים שמעבר להפסד הכספי, הם ככל הנראה יצטרכו לקחת קורסים של נהיגה מונעת או רענון נהיגה על מנת להחזיר לעצמם את הרישיון. הקורסים הללו הם ארוכים, מתישים, לא נעימים, ולעיתים מצריכים אף ניצול של ימי חופש מהעבודה.

לכן, עורך דין תעבורה שיודע להוריד את מדרג הענישה, ומאפשר ללקוח שלו להסתפק בקנס, לצורך העניין, הוא נכס אמיתי שכדאי שיהיה לצדכם ברגע האמת, ומשלב מוקדם מאוד של התהליך.

 

לסיכום

עבירות מהירות הן כאלו שהופכות את הכביש להרבה יותר מסוכנות. הן לא צריכות לקרות ובתוך כך, הן מאוד מורכבות, לאור האופן שבו הן נאכפות. אנשים חייבים להוריד את הרגל מהגז, אך גם כאשר הם נתפסים, זה ממש לא סוף הסיפור ולא דומה למה שקורה עם נהיגה בשכרות.

יש להתייחס לדו"ח ברצינות, אך לא לשלם אותו (מהווה הודאה באשמה) לפני שמדברים עם עורך דין תעבורה שיבדוק את הנושא, יכין תוכנית פעולה ויתחיל באסטרטגיה שתוביל למשפט ולהורדת מדרג הענישה בהסתברות גבוהה מאוד.

קנס מהירות מופרזת
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: