נהיגה של נהג צעיר במהירות מופרזת

ההפרדה בין נהגים צעירים לנהגים ותיקים על הכביש היא חשובה מאוד. נקודת ההנחה היא שנהגים צעירים חסרים את הניסיון והידע על הכביש כדי להתמודד עם סיטואציות מסוימות, ולכן, הם צריכים להיות זהירים יותר בכל מה שקשור למהירות, לשתייה עם מינימום אלכוהול בדם וכו'.

נהיגה של נהג צעיר במהירות מופרזת היא מסוכנת יותר, מפני שהנהג לא ידע לקרוא את הסיטואציה כמו נהג עם קילומטרז' גדול. ולכן, יש גם שוני בענישה, שכן נהגים צעירים יספגו עונש גדול יותר, על מנת לחנך אותם כבר בשלב מוקדם של "קריירת" הנהיגה שלהם.

 

עבירת מהירות של נהג חדש

מחקרים רבים מראים כי חלקם של נהגים חדשים בתאונות דרכים הנובעות ממהירות מופרזת גבוה מחלקם באוכלוסיה. כלומר, נהגים צעירים רבים מעורבים בתאונות, חלקן קשות במיוחד, הרבה יותר מנהגים ותיקים. כעשירית מהתאונות מכלל תאונות הדרכים של נהגים חדשים נגרמות ממהירות מופרזת, שכידוע, הן מסוכנות יותר לכל מי שמעורב בתאונה, הן לנהג, הן למי שנמצא איתו ברכב, וכמובן לאנשים אחרים שנמצאים על הכביש.

 

ההבדל בין נהג צעיר ונהג חדש

הטרמינולוגיה בהגדרת נהג חדש היא חשובה. "נהג חדש" הוא מי שניתן לו רישיון נהיגה במשך השנתיים הראשונות בו יש לו רישיון. נהג חדש צעיר הוא מי שטרם מלאו לו 24 שנים. ההבדלים הם חשובים, שכן נהג חדש צעיר זקוק לליווי של חצי שנה לפני שיוכל לנהוג לבד. הגיל במקרה של "נהג חדש" הוא אינו רלוונטי, שכן גם אדם מבוגר מאוד ייחשב נהג חדש בשנתיים הראשונות לאחר הוצאת הרישיון.

 

נהיגה של נהג צעיר במהירות מופרזת - מגוון רחב של סנקציות

יש מגוון סנקציות שיכולות להיות מוטלות בגין נהיגה של נהג צעיר במהירות מופרזת, כאשר הסנקציה המרכזית היא הארכת התוקף של היותו נהג חדש עם תום ההליכים המשפטיים, שיכולים לקחת הרבה מאוד זמן. נהיגה במהירות מופרזת (25 קמ"ש מעבר למותר בתוך העיר, ו - 20 קמ"ש מחוץ לעיר) תביא גם להארכת התוקף של הנהג החדש וגם לקנס של 250 שקלים.

בנוסף, אם נהג צעיר יתפס נוהג ללא רישיון, או שהוא אינו מציית לרמזור, או שהוא עוקף ללא כחוק, הסנקציה של הארכת התוקף תיכלל גם כאן.

 

ההשלכות לנהיגה של נהג צעיר במהירות מופרזת

סנקציה נוספת שיכולה להינתן לנהג חדש בגין עבירות מהירות מופרזת היא שהוא ייאלץ לבצע מבחן תיאורטי ומעשי בעת חידוש הרישיון שלו. גם לאחר שיעבור את המבחנים, רישיון הנהיגה שלו יוגדר כנהג חדש בשנתיים שלאחר מכן. כמובן שהעונשים יכולים לגדול ביחס לעבירה, ולכלול גם נקודות, קנסות מוגדלים ואפילו שלילת רישיון ומאסרים, אם במהלך הנהיגה נפגע אדם או רכוש.

אנשים רבים לא מבינים את ההשלכות של נהגים חדשים וכיצד יש לנהוג לאחר שנתפסים בעבירה כלשהי. לכן, חשוב מאוד להצטייד בשירותיו של עורך דין תעבורה טוב לפני שיוצאים להליך המשפטי.

 

חשיבות הפנייה לעורך דין תעבורה במקרי נהיגה של נהג צעיר במהירות מופרזת

הקשר עם עורך דין תעבורה חייב להיעשות בשלב מאוד מוקדם בתהליך, אפילו תוך כדי שהשוטר עוצר את הרכב. יש הרבה מאוד מקרים בהם יש פגם בהתנהגות השוטרים, דבר שיעזור מאוד לנהג בבית המשפט. יש שוטרים שלא נוהגים לפי הנהלים ואף בודקים רכבים או מבקשים בדיקות דם מבלי שיש להם חשד סביר לשימוש באלכוהול או בסמים. זה אמנם לא נוגע לבדיקות מהירות, אך יש שוטרים שמחליטים על דעת עצמם לבצע בדיקות שהן אינן חוקיות.

 

אמצעי אכיפה שונים שננקטים כנגד נהיגה של נהג צעיר במהירות מופרזת

הנושא של עבירות מהירות הוא מאוד מעניין, מכיוון שבארץ יש 3 שיטות של מדידת מהירות. ראשית, יש את מצלמות המהירות המוצבות על נקודות מפתח בכבישים מהירים ברחבי הארץ, את מדי הלייזר של השוטרים שמצלמים את הכבישים, וכן ה"דבורות" שנמצאות בתוך ניידות. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, אך נראה שיש הרבה מאוד חסרונות מובנים.

השיטות לא תמיד אמינות ולכן, עורך דין תעבורה טוב יכול להוכיח את הבעייתיות שלהן, ולספק ללקוח שלו עונש מופחת או ביטול הדו"ח לחלוטין, בהתאם לעבירה.

 

נהיגה של נהג צעיר במהירות מופרזת ותשלום הדוח

בהתייעצות עם עורך דין תעבורה הנהג החדש יבין במהרה שלא כדאי לשלם את הדוח בתור פעולה ראשונה. תשלום של הדוח מהווה למעשה הודאה באשמה, ולאחר מכן, יהיה קשה מאוד להפוך את ההחלטה בבית המשפט. שנית, חשוב מאוד לספק לעורך הדין את כל המידע הרלוונטי, ולהבין כי כל נטל הראייה נתון במקרים כאלו על התביעה, שתצטרך להוכיח מעל כל צל של ספק, שהנהג נסע במהירות מופרזת.

עם המכשור של היום, קשה מאוד להוכיח את זה, ואנשים שמחליטים להילחם בהחלטה ולא לשלם, בהחלט יכולים לצאת נשכרים.

 

נהיגה של נהג צעיר במהירות מופרזת: מתי לשלם קנס ומתי לבחור בברירת משפט?

מרבית האנשים יעדיפו לשלם קנס מאשר לבזבז זמן בהליך משפטי מול המשטרה. עם זאת, במקרה של נהג חדש, הסנקציות הן חמורות יותר, ולכן, זה משהו שהוא בהחלט משתלם. בהרבה מקרים, התביעה מציעה עסקת טיעון כדי לחסוך את הזמן והכסף, אבל כאשר עובדים עם עורך דין תעבורה טוב, אפשר בהחלט להיכנס להליך המשפטי ללא חשש, ולנצח במשפט, כדי להימנע מסנקציות שיקשו מאוד על אותם נהגים בעתיד.

 

לסיכום

נהיגה של נהג צעיר במהירות מופרזת היא כמובן עבירה בעייתית, ובעיקר מסוכנת מאוד לכל הסביבה. חשוב מאוד לשמור על חוקי התנועה, ולבטח כאשר אין לכם מספיק ניסיון על הכביש. עם זאת, המכשור הוא לא תמיד צודק, ויש מורכבות גדולה בתיקים כאלו. לכן, עבודה עם עורך דין תעבורה טוב תעזור לכם להשיג את הצדק שאתם מחפשים, וגם להימנע מסנקציות מתסכלות מאוד בהמשך הדרך, ולמשך שנים ארוכות.

נהיגה של נהג צעיר במהירות מופרזת
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: