נהיגה תחת השפעת קטמין

יש הרבה מאוד חומרים אותם נוהגים אנשים לקחת כדי להרגיש טוב יותר. סמים שנחשבים כסם קל הפכו יותר ויותר נפוצים בשנים האחרונות, וביניהם סם מסיבות שנקרא קטמין. קטמין הוא למעשה סוג של סם הרדמה, עם השפעות של הזיות קשות.

יש כמה התוויות קליניות מאושרות לשימוש בקטמין, לרבות כתרופה לטיפול בדיכאון, אך מרבית מקרי השימוש תועדו בקהל צעיר ובריא בדרך כלל, שנוטל את החומר לשם הנאה וללא מרשם רופא. לפעמים, משמש הסם גם כאמצעי עזר לתקיפה מינית - סיבה נוספת שבגינה ראוי להתרחק ממנו.

 

הסכנה בעבירת נהיגה תחת השפעת קטמין

אחד הדברים הכי מסוכנים שאפשר לעשות הוא לעלות מאחורי ההגה תחת השפעת קטמין. מדובר בסם מרדים כאמור, שמשפיע מאוד על העירנות, על הקואורדינציה, על המוטוריקה, ומעבר לכך, יכול לגרום להזיות קשות שמשפיעות על קבלת ההחלטות של הנהג על הכביש. נהיגה תחת השפעת קטמין היא מסוכנת לא רק לנהג, אלא לכל מי שעולה איתו על הרכב, וכמובן לכל הסובבים אותם על הכביש.

נהיגה בהשפעת סמים היא מסוכנת, אך נהיגה תחת השפעת קטמין היא מסוכנת כפליים, ויכולה לבוא עם מגוון רחב של עונשים.

 

על קטמין והשפעותיו החמורות בנהיגה ובכלל

קטמין הוא סם שלא אמור להיות קשור בשום פנים ואופן להנאה או לכיף. הוא סם מרדים שמייצר הזיות, וצריך לבוא לידי שימוש רק בהקשר הנכון, של הרדמה או טיפול בבעיות פסיכולוגיות. בפועל, הוא לעיתים משמש גם כסם מסיבתי, שמתקשר גם לנושא של תקיפות מיניות. אחת הטעויות הקשות ביותר שנעשות בהקשר שלו זה נהיגה, ולכן, יש להוציא את זה מהלקסיקון ולחשוב על אלטרנטיבות, לפני שעושים טעות משנת חיים.

 

בנהיגה - דין סמים כדין אלכוהול

החוק הישראלי מסתכל על סמים כמו שהוא מסתכל על אלכוהול. מבחינת החוק היבש, הסמים הם מערפלי תודעה וגורמים לירידה משמעותית ברמת הנהיגה. רמת הענישה היא גבוהה יחסית, ומדובר לרוב על שלילת רישיון, אך בחלק מהמקרים, בהם נעשה נזק בגוף או ברכוש, אנשים יכולים גם ללכת לכלא.

קטמין הוא סם שמשבש לחלוטין את התודעה, וגם יכול לגרום פשוט להירדמות על ההגה. לכן, חשוב מאוד להימנע מכך. עם זאת, אנשים אשר עוברים את העבירה, צריכים לדעת שגם לה יש כמה דרגות.

 

נהיגה תחת השפעת קטמין ושלילה מנהלית של רשיון הנהיגה

עבירה של נהיגה תחת השפעת קטמין לרוב תתחיל עם שלילה מנהלית של רישיון, שנעשית כבר בשטח, על ידי קצין משטרה בכפוף לשימוע. זאת, כמובן, אם יש לשוטר "חשד סביר" לשימוש בסם, ולאחר בדיקה של הנהג ובדיקה של הרכב.

חשוב לציין כי אם לשוטר אין חשד סביר, הוא יכול לדרוש רק בדיקת רוק, ולא בדיקות דם, או חיפוש ברכב, כך שכבר כאן, הנושא הופך להיות למורכב יותר. כמובן שאם הנהיגה הסתיימה עם פצועים או עם נזק לרכוש, עולים סיכוייו של הנהג לסיים את הפרשה מאחורי סורג ובריח.

 

העבודה של עורך דין תעבורה במקרי נהיגה תחת השפעת קטמין

כדי להימנע מעונשים כבדים במיוחד כתוצאה מנהיגה תחת השפעת קטמין חשוב מאוד להצטייד בעורך הדין הנכון. עורך דין תעבורה עם התמחות ספציפית בכל מה שנוגע לסמים ונהיגה, יכול לעשות את ההבדל, עוד מנקודת הפתיחה. הדבר החכם ביותר לעשות הוא לפנות לשירותיו של עורך דין תעבורה עוד מהרגע בו אתם נעצרים.

עורך הדין ילווה אתכם, יחפש את הטעויות שבמעצר שלכם על ידי המשטרה, ובהחלט יוכל לבטל את הדו"ח, ולחלץ אתכם מעונש קשה במיוחד.

 

הבסיס לערעור על אישומים בנהיגה תחת השפעת קטמין

עבודת המשטרה בנושא מעצרים הנוגעים בנושא של נהיגה בהשפעת סמים היא לא תמיד ללא רבב. יש שוטרים שלא מבינים את הצורך בחשד סביר, ואחרים שלא נותנים את ההסבר המלא לגבי המעמד וההשלכות של כל פעולה. לכן, עורך דין תעבורה הוא כלי חשוב אם אתם מתכננים לערער על התוצאה, וגם אם לא, אך צפוי לכם משפט קשה לגבי נזק שנגרם במהלך הנהיגה.

הדבר האחראי ביותר לעשות הוא כמובן לא לנהוג, אך אם עשיתם את הטעות, צריך לדעת להתמודד איתה.

 

נהיגה תחת השפעת קטמין - מהעבירות המסוכנות ביותר

מבין כל סוגי הסמים השונים, קטמין הוא אחד המסוכנים ביותר בשילוב עם נהיגה. כידוע, מדובר בסם מרדים, איתו קל מאוד להירדם על ההגה. גם אם נשארתם ערים, תצטרכו להתמודד עם הזיות קשות ועם בעיות מוטוריות וקואורדינטיביות המשפיעות על הגוף גם כמה שעות לאחר הנטילה של החומר.

באופן כללי, מדובר בסם אותו די קשה לאתר, ולכן, המקומות בהם הוא נפוץ הם ידועים, כמו מסיבות בטבע או בברים אפלוליים. כאשר הולכים למקומות כאלה, כדי מאוד לדאוג להסעה הביתה, לכסף, או למקום ללון בו.

 

האם ניתן להפחית מחומרת העונש על נהיגה תחת השפעת קטמין?

הדרך היחידה, כאמור, להתמודד עם עבירות נהיגה תחת השפעת קטמין היא באמצעות עורך דין תעבורה טוב. אין שום סיכוי או יכולת להתמודד מול עבירה בקליבר כזה לבד, ובנוסף, לעורך דין טוב יש את היכולת, הניסיון, הידע והקשרים, להצליח להסיט את האש מהעבירה, אל עבר הנסיבות המקלות.

כך, אנשים יוכלו להימלט מעונשים קשים של מאסר על תנאי או בפועל, ואפילו של שלילה ארוכה, ולכיוון קנסות או נקודות, שנחשבות לעונש קל במקרים כאלה.

 

נאשמתם בנהיגה תחת השפעת קטמין? זה הזמן לפנות לעורך דין תעבורה

נהיגה תחת השפעת קטמין תסתיים כמעט בוודאות באסון. לא מדובר בקנאביס ואפילו לא באלכוהול, אלא בסם מסוכן שנאסר לצריכה שלא בהקשר הנכון שלו.  נהיגה בהשפעת סמים היא כמובן איננה חוקית והחוק מסתכל עליה כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

עם זאת, גם כאן, כמו בכל מקרה, יכולות להיות נסיבות מקלות שיקלו על העונש, כמו התנהגות שוטרים, עבודה שלא לפי הפרוטוקול וסיטואצית חירום, אם כי עונש מופחת ניתן להשיג רק באמצעות שירותיו של עורך דין תעבורה טוב.

נהיגה תחת השפעת קטמין
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: