נהיגה תחת השפעת פטריות

סוגים שונים ורבים של חומרים כימיים הפכו פופולריים מאוד לצריכה בשנים האחרונות, וגרוע מכך, חלק מהכימיקלים הללו נמצאים בשימוש גם בזמן נהיגה. השילוב של נהיגה ואלכוהול ידוע כשילוב הרסני, וגם בנושא הסמים ידועות ההשלכות הקשות של שימוש בזמן נהיגה או לקראתה.

למעשה, הסמים הם שווי ערך לאלכוהול בראי החוק, והנוהג תחת השפעת סמים, כאילו נסע תחת השפעת אלכוהול. עם זאת, מעטים יודעים כיצד מתייחס החוק בישראל לנהיגה תחת השפעת פטריות וההשפעות שלה. לכן זהו הנושא לו תוקדש הסקירה שלהלן.

 

מהן פטריות הזיה?

פטריות הזייה הן פטריות הגדלות בטבע, ויכולות לגרום להזיות קשות ואף לנזקים בלתי הפיכים, הן פסיכולוגית והן פיזית. הפטריות הללו הן מסוכנות ולא נצרכות בקלות דעת, כפי שנעשה לעיתים עם קנאביס, וכמובן שיש להן השלכות מרחיקות לכת על האופן שבו אנחנו נוהגים. לפטריות הזייה יש כמה וכמה השלכות על הגוף שלנו, אותן כדאי להכיר, עוד בטרם שעולים על ההגה.

כמובן, חשוב לזכור שלנהיגה תחת השפעה של חומרים אסורים יש מגוון רחב של השלכות, הן מבחינת הענישה והן מבחינת בטחונו ובריאותו של הנהג ושל כל הסובבים אותו.

 

הסכנות הכרוכות בנהיגה תחת השפעת פטריות

אדם המשתמש בפטריות הזיה עשוי להרגיש טוב, לכאורה. ייתכן שהוא יחוש שמח, יתרגש, וגם לחץ הדם שלו וקצב הלב שלו יעלו. אולם מנגד, הוא עשוי להרגיש גם חרדה, פרנויה והלם מוחלט. ההשפעות של שימוש בפטריות הזיה על הגוף הן בחילה קשה, הקאות, הפרעות בתפיסת הרעש והראייה, וכמובן הזיות.

לפטריה לוקח כחצי שעה להתחיל ולפעול, וההשפעות יכולות לארוך עד כדי 5 שעות. עם זאת, החומר יכול להישאר בגוף גם במשך יומיים או שלושה. בכל אופן, קשה מאוד לראות כיצד לא יוצרים נזק אם עולים על ההגה ב - 5 השעות הראשונות שלאחר נטילת החומר.

 

השלכות השימוש בפטריות הזיה בנהיגה ובכלל

כל ההשלכות של פטריות הן מאוד מסוכנות עבור הנהג, אך אלו המדברות על הזיות הן המסוכנות ביותר. אנשים עלולים לזהות אלמנטים שונים בדרך, שלאו דווקא נמצאים שם, ו / או לחוות את הכביש בצורה אחרת לחלוטין, כלומר, סואן במקום חופשי, ופקוק במקום כביש מהיר.

הפטריות גורמות להאטה בקואורדינציה ולחיבור בין פעולת העיניים ליכולת המוטורית של הידיים. לכן החומר הפעיל בפטריות, פסילוסיבין, הוא חומר שממש לא מומלץ לקחת ללא מרשם רופא.

 

מדוע אין לנהוג בהשפעת פטריות

פסילוסיבין נחשב לסם ללא כל מטרה רפואית, כך שאף נהג לא יכול להגיד שהוא לוקח תרופות שעלולות להידמות להשפעות הפטריה. החומר משבש לחלוטין את החשיבה, ועושה זאת בצורה די מהירה ומסוכנת. אנשים יכולים להרגיש טוב, אך לאחר 5 דקות יחלו להרגיש את ההשפעות של הפטריה במלוא הדרן.

לכן, האחריות היא של הנהג, ואם לא, אז של הסובבים אותו, לא לתת לו לעלות מאחורי ההגה ולסכן כל כך הרבה אנשים, כולל את עצמו.

 

נהיגה תחת השפעת פטריות - רכיב המודעות לביצוע העבירה

פטריות הזייה הן לא פריט שקל מאוד להשיג בישראל. רוב האנשים כלל לא ידעו מאיפה להתחיל וגם צרכני הקנאביס יודו שהם לא יודעים לאן לפנות כדי להשיג את השם. צריך להיות אקטיביים מאוד כדי להשיג את הסם, וגם לצרוך אותו, כך שיהיה גם קשה לטעון שאותו אדם לא ידע מה הוא לוקח לפני שהתיישב מאחורי ההגה.

לרוב, את הפטריות ניתן למצוא במסיבות טבע, ובמקומות בהם אנשים צעירים חוגגים קצת יתר על המידה. לא בכל מקום בו יש קנאביס יש גם פטריות, אך בכל מקרה, אלו מקומות שעדיף להגיע אליהם ללא רכב או עם אופציה של לינה בלילה.

 

מתי כדאי ליצור קשר עם עורך דין תעבורה?

נהיגה בהשפעת סמים קשים או קלים, ולבטח נהיגה בהשפעת פטריות היא עבירה מסוכנת על חוקי התנועה, שיכולה להיגמר גם עם שלילת רישיון, שלילה מנהלית ואפילו מאחורי סורג ובריח, כאשר הנהיגה גורמת לנזק ברכוש או בגוף, כפי שקורה בהרבה מאוד מקרים.

כאשר אנשים נקלעים לכזו סיטואציה, הם צריכים להתקשר לשירותיו של עורך דין תעבורה כדי שידע לסייע להם ברגע האמת. יצירת הקשר חייבת להיות מוקדמת, אפילו עד כדי טלפון תוך כדי המעצר של השוטר.

 

נהיגה בהשפעת פטריות - החשד הסביר

עורך דין תעבורה ידע להוביל את הלקוחות שלו בצורה נכונה אל בית המשפט. גם הוא יודע שהתנהלות המשטרה בחלק גדול מהמקרים היא אינה תקינה, ולבטח בנושא חיפוש ברכב בנושא סמים. השוטר צריך לזהות "חשד סביר" לשימוש בסמים, ולעיתים, זה לא תמיד משהו שמוסבר ללקוח בזמן אמת.

גם בקשה של בדיקת סמים היא אינה חוקית, כל עוד אין חשד סביר לשימוש. חשד סביר יכול להיות ריח חריף מהרכב, או אמצעים לשימוש בסמים, דברים שהם אינם רלוונטיים כל כך לשימוש בפטריות, אלא יותר בסמים אחרים.

 

תפקידו של עורך דין במקרים של חשד לנהיגה תחת השפעת פטריות

היכולת של עורך דין תעבורה להסיט את האש מעבירת השימוש בסמים להתנהלות השוטרים בזמן אמת, היא המפתח האמיתי לניצחון בתיק. עורך הדין ישתמש בכל הראיות שיש לו, וגם במקרים בהם המשפט לא הולך כמתוכנן, הוא יוכל להוריד את רמת העבירה לרמה נמוכה יותר.

העבירות הפשוטות ביותר מסתיימות עם קנס כספי, אך לרוב מדובר על קנס כספי, נקודות ושלילת רישיון. עורך דין תעבורה איכותי יוכל להחזיר לכם את הרישיון ולהוריד את הקנס והנקודות למינימום האפשרי.

 

לסיכום

המטרה הראשונה של כל מי שעולה מאחורי ההגה היא להגיע מנקודה א' לנקודה ב' בבטחה ובצורה מסודרת. נהיגה תחת השפעת פטריות מורידה את הסיכוי לכך שזה יקרה בצורה משמעותית, ושמה הרבה מאוד אנשים בסיכון. אנשים צריכים להישמע לחוק, ובמקרי קיצון, להשתמש בעזרה מקצועית כדי להיחלץ מצרה.

עורך דין תעבורה יכול לסייע מאוד בכל מה שקשור לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, סמים או אפילו נהיגה תחת השפעת פטריות באופן נקודתי.

נהיגה תחת השפעת פטריות
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: