עבירות מהירות

עבירות מהירות הן מהעבירות המסוכנות ביותר שאפשר לבצע על כבישי ישראל. נהיגה במהירות מפחיתה את זמן התגובה של אנשים, איננה נדרשת, ויכולה להוציא רכבים משיווי משקל. מרבית התאונות הקשות בישראל נגרמות בגלל נסיעה במהירות מופרזת, ולכן הענישה היא משמעותית בתקווה להרתיע אנשים מביצוע עבירות כאלו בעתיד.

עבירות מהירות נאכפות בישראל בשתי דרכים: מדי מהירות אשר מופעלים על ידי שוטרים, ומצלמות מהירות המוצבות בנקודות מועדות לפורענות בכבישים ברחבי הארץ.

 

מאמצי האכיפה בעבירות מהירות - אינטרס ציבורי

המלחמה בנהיגה מופרזת בכבישים היא מלחמה עם אינטרס כלל ארצי. אנשים רוצים להרגיש בטוחים כשהם עולים על הכביש, וכל אחד מאיתנו מכיר את ההרגשה הלא נעימה כשרכב שנוסע במהירות גבוהה עוקף אותנו. מהירות מופרזת לא חייבת להיות מהירות יוצאת דופן, אלא פשוט מהירות לא פרופורציונלית ביחס לסביבה.

למשל, לנסוע במהירות של 40 או 50 קמ"ש בתוך חניון, זה אמנם לא מהיר ביחס לכביש מהיר, אך חסר פרופורציה לחלוטין למקום סגור בו אנשים מסתובבים.

 

מדרג הענישה של עבירות מהירות

ישנו מדרג שונה של עבירות מהירות אשר מגדיר את גובה הקנסות. אם נסתכל על כבישים מהירים, שם נעשים רוב עבירות המהירות, נגלה כי הקנס הנמוך ביותר, של חריגה של 25 קמ"ש בכבישים המהירים, תביא איתה קנס של 250 שקלים. חריגה של 26 עד 40 קמ"ש בכבישים בין עירוניים תביא איתה קנס של 750 שקלים ו - 8 נקודות תעבורה.

חריגה של בין 41 ל - 50 קמ"ש תביא לקנס של 1,500 שקלים ול - 10 נקודות. חריגה של 51 קמ"ש בכבישים בין עירוניים תביא לזימון מיידי לדין. כמובן שיש מדרג דומה גם לנהיגה בכבישים עירוניים, כאשר הפרופורציה היא זהה במדרג הענישה.

 

עבירות מהירות ומצלמות מהירות

הדרך האפקטיבית ביותר של כוחות האכיפה לתפוס נהגים על עבירות מהירות היא באמצעות מצלמת כביש. המצלמות נמצאות כאמור בנקודות מפתח, בהם ידוע שאנשים נוטים לנסוע בצורה מהירה יותר ביחס למהירות המותרת. כך, הרבה אנשים מקבלים את הדו"חות היישר לבית שלהם, עם תמונת סטילס שלהם חוצים את רף המהירות.

כמובן שיש בעייתיות מובנית עם עבודת המצלמות, וכבר נקבע בעבר שהן אינן מדויקות. אם נתפסתם על עבירת מהירות באמצעות מצלמה, הדבר החכם ביותר הוא לפנות לשירותיו של עורך דין תעבורה.

 

מדוע לא כדאי להתעלם מהקנס על עבירות מהירות

עו"ד תעבורה איכותי יידע לקחת את החומר של המצלמות, ולהשתמש בתקדימי עבר, לצד שיטות מתקדמות, על מנת להוריד את הקנס או לבטל את הקנס לחלוטין. הדבר החשוב ביותר לעשות כאשר מקבלים דו"ח מהירות הוא לא להתעלם ממנו. אנשים לעיתים מתעצבנים ו/או שוכחים להתמודד עם הדו"ח.

ובכן, התעלמות מהדו"ח תביא לקנסות מוגדלים ולעבירות חמורות יותר. לכן, הפניה לשירותיו של עורך דין תעבורה בשלב מוקדם מאוד בתהליך היא חשובה.

 

העבודה של עורך דין תעבורה בהקשר של עבירות מהירות

השיטה השניה בה תופסים עברייני תנועה בישראל היא באמצעות מדי זהירות לייזר. גם כאן, מדובר בכלי פרימיטיבי באופן יחסי. זהו מד לייזר איתו עומד השוטר באמצע התנועה, והוא צריך לזהות, ידנית, באיזה מהירות הרכב חולף על פניו.

גם כאן המורכבות היא גדולה, וכאשר אדם עומד למשפט, והסטייה שלו מהתקן לא הייתה גדולה מדי, סיכוי גדול שהמשפט יתבטל והקנס יוקטן או יבוטל לאלתר. כמובן, זה יכול לקרות רק באמצעות עבודה עם עורך דין תעבורה איכותי, שמכיר את התנהלות המשפטים הללו.

 

הסנקציות בצידן של עבירות מהירות

הסנקציות על עבירות מהירות הן שונות, ומוגדרות לפי חומרת העבירה. העבירה הקלה ביותר תכלול קנס בלבד, ולאחר מכן, אל הקנס המוגדל יצטרפו נקודות, שיצריכו אנשים לקחת חלק בקורסים לרענון נהיגה, שהם מתישים, גוזלים זמן רב וכסף. לאחר מכן, יהיה אפשר לשלול לנהג את הרישיון לאחר משפט או צבירת נקודות מוגזמת, ואפילו קצין משטרה יכול לבצע שימוע במקום ולשלול רישיון בצורה מנהלתית ל - 30 עד 90 ימים.

כלומר, לשוטרים יש כלים גם בשטח. כמובן שהעונש הגבוה ביותר הוא מאסר על תנאי או מאסר בפועל, וזה יכול לקרות כאשר התוצאה של הנהיגה הפרועה מביאה איתה פצועים, הרוגים או פגיעה ברכוש.

 

כיצד עו"ד תעבורה יכול לסייע לנאשמים בעבירות מהירות?

הנושא של מעצרים והתנהלות של כוחות האכיפה הוא המפתח מבחינת עורך דין תעבורה טוב. בהרבה מקרים, שוטרים לא עובדים לפי כל הפרוטוקולים, הם שוגים, לא מקצועיים ולא אומרים לנהג מה הן זכויותיו. המטרה של עורך דין תעבורה הוא לתקוף את עבודת השוטר, לערער את עבודת מד הלייזר או המצלמה, ולהציג תקדימים לפיהם ביטול קנסות על עבירות מהירות זה דבר נפוץ.

יש הרבה מאוד מקרים בהם עורכי דין טובים הצליחו לחלץ את הלקוחות שלהם מקנסות או מעונשים כבדים יותר.

 

על מה חשוב לשים דגש במהלך המשפט על עבירות מהירות?

הצורך בשירותיו של עו"ד תעבורה עם התמחות בנושא של עבירות מהירות הוא גדול. הם אנשים אשר יודעים על מה צריך לשים דגש במהלך המשפט, הם יודעים להרגיע ולכוון את הלקוח, ולעיתים עושים זאת עוד בשלבים מאוד מוקדמים. ההמלצה היא לפנות לעורך הדין כמה שיותר מהר, עוד בזמן ההתמודדות עם השוטרים בשטח, על מנת לקבל הנחיות ולראות מה כדאי לעשות, גם תחת לחץ.

 

לסיכום

עבירות מהירות הן מסוכנות מאוד עבור מי שנוהג ברכב, מי שנמצא בתוך הרכב, וגם אנשים שנמצאים בסביבה. חשוב מאוד לדעת לנהוג במהירות המותרת, אך גם אם נתפסתם על מהירות מופרזת, אפשר להתמודד עם הנושא בצורה טובה, וזה מתחיל עם שכירת עורך דין תעבורה עם התמחות ספציפית בעבירות מהירות, אשר יוכל לחלץ אתכם מהצרה אליה נקלעתם.

עבירות מהירות
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: