נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת

הסטטיסטיקה בישראל מעידה על כך שנהגים חדשים, נוטים להיות מעורבים בתאונות דרכים רבות יותר מנהגים ותיקים. בין העבירות השכיחות יותר שבגינן נהגים חדשים נתפסים ונענשים, ישנה נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת. בשורות הבאות נסביר מי נחשב לנהג חדש מבחינת החוק בישראל, אילו עונשים קבועים בחוק בגין נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת, ומה ניתן לעשות אם הגעתם למצב כזה.

 

מי נחשב לנהג חדש מבחינת החוק בישראל?

בראי החוק בישראל, נהג חדש הינו נהג שנמצא בתוך השנתיים הראשונות לקבלת הרישיון שלו, ללא קשר לגיל שלו. חשוב שלא לבלבל בין המונח "נהג חדש" לבין המונח "נהג צעיר", שהוא נהג עד גיל 24. ההבדל הוא שנהג צעיר נדרש לעבור תקופת נהיגה בליווי נהג ותיק למשך חצי שנה, וההתייחסות אליו היא שונה על פי החוק.

נהג חדש הוא אדם בוגר יותר, כביכול עם ניסיון חיים גדול יותר, וכזה שההתלהבות שלו מהעלייה על הכביש היא מתונה יותר. ולכן, עבירות נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת הן שונות מעט מאלו של נהג צעיר.

 

אילו עונשים קבועים בחוק בגין נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת

נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת, נחשבת שונה במהותה מנהיגה של נהג ותיק במהירות החורגת מן המהירות המותרת. הנהג שנתפס צפוי לפסילת נהיגה של שלושה חודשים ומעלה, וגם לכך שלא יחודש רישיון הנהיגה שלו בתום תקופת הנהג החדש. כדי לחדש את הרישיון, הוא יצטרך לעבור מבחן תיאורטי ומבחן מעשי בסיום התקופה, ורק לאחר מכן יוכל לחזור אל מאחורי ההגה.

אגב, גם עבירות של נהיגה ללא רישיון, אי ציות לרמזור ומתן זכות קדימה, חציית מסילת ברזל בדרך לא סלולה ועקיפה שלא כחוק, יביאו את הנהג החדש לאותה תוצאה של סנקציה.

 

נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת מובילה לסנקציות מחמירות יותר

המטרה של ההחמרה הזו במקרה של נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת היא לסמן לנהגים שעולים על הכביש לשים לב לגבי המהירות שלהם. נהגים חדשים מגיבים פחות טוב מנהגים מנוסים, הם לא חוו על בשרם טעויות של אנשים אחרים ומאוד קשה להם להתנהל תחת לחץ. לכן, במשטרה ובבית המשפט יודעים להעביר את המסר. עם זאת, חשוב לזכור מה הם האמצעים דרכם ניתנים דוחות מהירות, ולהזכיר שהם לא דווקא אמינים במיוחד.

 

אמצעי האכיפה בעבירות נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת

יש שלושה אמצעים לאכיפת מהירות שבאים לידי ביטוי בכבישי ישראל. האמצעי הראשון הוא מצלמת המהירות. המצלמות נמצאות בנקודות מפתח בכבישי ישראל, בקטעים שמועדים לפורענות ולנסיעה מהירה, ותופסות אנשים שחוצים את המהירות המותרת. להזכירכם, חצייה של המהירות המותרת ב-20 קמ"ש בשטח עירוני או ב-25 קמ"ש בשטח בין עירוני, תביא לעונשים וסנקציות.

האמצעי השני הוא באמצעות מכשיר דבורה. המכשיר הוא למעשה מכשיר מהירות שנמצא בתוך הניידות. מדובר במכשיר בעייתי מכיוון שכאשר אנשים רואים ניידת, הם גם כך מאטים, ובנוסף, יש לו בעיות אמינות.

 

על סטיית התקן של המכשירים המודדים נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת

המכשיר השלישי והויזואלי ביותר הוא מד הלייזר. מכשירי הממל"ז מתופעלים על ידי שוטרים, שעומדים בצמתים מרכזיים ותופסים אנשים מרחוק. גם כאן, יש קושי מובנה שנובע מאי תקינות של מכשירים, וריבוי מכוניות על הכביש. אנשים שנתפסים בעבירות מהירות לא תמיד עוברים את סטיית התקן, וכבר הוכח בעבר שיש הרבה מאוד טעויות, ולכן בעזרת עורך דין תעבורה איכותי אפשר בהחלט להוריד את חומרת העונש או לבטל את העונש לחלוטין.

 

נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת - רף הענישה

רף הענישה בעבירות של נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת הוא די נרחב, ומתחיל בסנקציות המתבקשות. יחד עם זאת, נהגים חדשים בהחלט יכולים לקבל קנסות מוגדלים, נקודות, ואפילו שלילות, אם מדובר בעבירות חמורות. זאת בנוסף לעובדה לפי עבירות מהירות שפוגעות באנשים או ברכוש, יכולות להסתיים במאסר על תנאי ואפילו במאסר בפועל.

כמובן שיש הבדל בין סוגים של עבירות מהירות והנסיבות שלהן, שכן נהג שחצה במעט את הרף והיה במצב חירום, מצבו שונה מנהג שנהג במהירות בשביל הכיף.

 

נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת - מתי כדאי ליצור קשר עם עורך דין תעבורה?

התקופה של "נהג חדש" נועדה כדי שהנהגים יכירו את הכביש ובעיקר את הסכנות שבו. תקופת הליווי שמלווה נהג חדש וצעיר אמורה להקנות לאנשים את היכולת להשתמש בניסיון של הנהג הוותיק יותר לצידם. בכל מקרה, הם צריכים להוריד את הרגל מהגז, ולנסוע בזהירות. אם הם עשו את הטעות ונסעו במהירות מופרזת, עליהם ליצור קשר עם עורך דין תעבורה במהירות האפשרית, עוד ברגע קבלת הדו"ח.

 

נקנסתי בגין נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת - האם כדאי לשלם את הדוח?

העבודה של עורך דין תעבורה במקרים של נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת היא לערער את האמינות את מכשירי הבדיקה. בנוסף, הוא צריך להסביר את הנסיבות ולראות האם היה כשל בהתנהלות המשטרה. השוטרים לא תמיד עובדים לפי הפרוטוקולים וגם בקשה קטנה יחסית כמו בדיקה ברכב ללא חשד סביר לשימוש באלכוהול, יכול לעמוד בעוכריו של השוטר בבית המשפט.

לכן, חשוב מאוד ליצור קשר עם עורך דין תעבורה במהרה, ובנוסף, לא לשלם את הדו"ח, שכן מדובר למעשה בהודאה באשמה. יש לשמור על הדו"ח, אך לא לשלם אותו, ולחכות להוראות מפי עורך הדין.

 

לסיכום

נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת היא עבירת תעבורה מסוכנת, שלא לומר מיותרת, שמגבירה את הסיכון למעורבות בתאונות קטלניות. נהגים חדשים - יותר מכל נהג אחר, יעשו בתבונה אם יקפידו להוריד את הרגל מהגז, לפחות במהלך התקופה בה הם נחשבים לנהגים חדשים, גם כדי להיזהר, אך גם כדי להימנע מסנקציות מרחיקות לכת.

כאשר עובדים עם עורך דין תעבורה טוב, רואים כיצד הוא יכול לסייע ולהוריד את העונש, באמצעות ערעור על עבודת המכשור, עבודת השוטרים, או בגלל הסיטואציה בה היה הנהג. וכך, במקום קנס גבוה, נקודות או שלילה, אפשר לסיים את היום עם קנס קטן וסמלי. אולם לפני הכל, חשוב להימנע מפגיעה בנפש, שהיא חמורה הרבה יותר מכל עונש שניתן לקבל.

נהיגה של נהג חדש במהירות מופרזת
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: