קנס על מהירות

נהיגה זהירה היא בין הכישורים החשובים ביותר שיש להפעיל על הכביש, והיא באה לידי ביטוי באופן מובהק בנושא מהירות הנסיעה. מהירות הנסיעה חייבת להיות בהתאם להוראות החוק ולמצב על הכביש בפועל, כאשר העדיפות היא בדרך כלל לנסוע לאט יותר מהנדרש, על מנת שניתן יהיה להגיב בהצלחה למכשולים ואירועים בלתי צפויים בדרך, כגון הולך רגל שיורד לכביש במפתיע, או רכב שסוטה בפתאומיות ממסלול הנסיעה שלו.

לפיכך מקפידה המשטרה הקפדה יתרה, על אכיפת נושא המהירות, ומחלקת קנס על מהירות לנהגים שנתפסו נוהגים מעל המהירות המותרת.

 

הסכנה הגלומה בעבירות מהירות

עבירות מהירות הן עבירות מסוכנות מאוד שמסכנות לא רק את הנהג שנוהג במהירות מופרזת, אלא גם את הנוסעים הנוספים ברכבו, את יתר הנהגים על הכביש, וכן את הולכי הרגל. עבירות מסוג זה מתבצעות לא אחת בהיסח הדעת, אך לפעמים גם ביודעין.

מובן כי ישנם הבדלים בסוג עבירות המהירות, כאשר דינו של נהג שנסע במהירות בנסיבות חריגות, כמו הובלת אישה יולדת לבית החולים, אינו כדין נהג שחוצה את הרף בעשרות קמ"ש עקב נהיגה בקלות דעת.

 

אילו אמצעי אכיפה מאפשרים מתן קנס על מהירות

ישנם שלושה סוגים שונים של מכשירים אלקטרוניים שמודדים את מהירות הרכב הנוסע, במטרה לראות אם הוא חרג מהמהירות המותרת. לשוטרים אין ברירה אלא להשתמש במכשירים אלקטרוניים, וכאן גם נמצאת הבעייתיות. המכשירים לא תמיד מדויקים וניתן לערער על התוצאות שלהם, לבטח אם המדידה היא קרובה לסטיית התקן של 20 קמ"ש בכביש עירוני ו - 25 קמ"ש בכביש לא עירוני.

חשוב לזכור שיש הרבה תקדימים של ביטול ומחיקת דו"חות מהירות בעקבות ערעור על קביעת המכשירים. כדי לעשות זאת, יש צורך בשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי.

 

קנס על מהירות בעקבות צילום במצלמת מהירות

המכשיר המוכר ביותר לקהל הרחב הוא מצלמת המהירות. המצלמות ממוקמות בנקודות מועדות לפורענות במספר כבישים בארץ, ומזהות מהירות חריגה. המצלמות הן בעייתיות וכבר היו הרבה מקרים בהם האמינות שלהם התערערה, גם בעיניי הנהגים, גם בעיניי המשטרה וגם בעיניי בית המשפט.

המצלמה לא תמיד מדייקת, לעיתים תופסת אנשים שנוסעים במהירות המותרת, וחלק מהמצלמות גם נמצאות במקומות לא נכונים, בהם יש פקקים ברוב שעות היממה.

 

קנס על מהירות בעקבות תיעוד במכשיר ממל"ז

מכשור הממל"ז הוא המכשיר הכי ויזואלי מבין השלושה. מדובר למעשה במד לייזר, אותו צריך לתפעל ידנית שוטר. השוטרים עומדים באמצע נקודות מפתח בכבישים, במיוחד בנושא מדי הלייזר, יש הרבה מקום לטעויות, כי הם מופעלים בצורה ידנית על ידי השוטרים. הרבה שוטרים לא תמיד מצליחים לתפעל את המכשיר כמו שצריך, וגם כאן סטיית התקן היא גדולה מאוד.

עבור עורך דין תעבורה, קנס על מהירות שהגיע בגלל ממל"ז הוא יחסית קל לטיפול.

 

קנס על מהירות בעקבות לכידה במכשיר "דבורה"

מכשיר הדבורה הוא מכשיר יוצא דופן והכי פחות מוכר מבין כל האפשרויות. המכשיר יושב בתוך הניידות ואמור לקלוט מהירות מופרזת של רכבים שנוסעים ליד הניידת. הוא אינו גלוי, אך גם לו יש בעיות אמינות קשות הנובעות ממורכבות טכנית.

החיסרון המובנה בדבורה הוא שכאשר אנשים ניידת משטרה, הם מאטים באופן אוטומטי, דבר שמוריד באופן משמעותי את היכולת של המכשיר לייצר הרתעה. המטרה היא, כמובן, הורדת המהירות בכבישים, ולא מתן קנסות, שזה הסנקציה הנדרשת.

 

היכן ממוקם קנס על מהירות במדרג העונשים בגין עבירות מהירות?

מדרג הענישה במצב של עבירות מהירות הוא די נרחב, וזה יכול להתחיל מקנס קטן של כמה מאות שקלים, דרך קנסות מוגדלים ונקודות, ואפילו להגיע לשלילה מנהלית או שלילה רשמית. כמובן שאם הנהג יצר נזק בגוף או ברכוש, הוא יכול אפילו לספוג עונש מאסר. בגלל שהמדרג הוא כל כך גדול, העבודה של עורך דין תעבורה היא חשובה במיוחד.

עורך דין תעבורה יכול לייצר אסטרטגיה לפיה אפשר להוריד את מדרג הענישה, ולבטל את השלילה או הנקודות. לכן, חשוב מאוד לעבוד עם עורך דין איכותי שמכיר את הנושא באופן ספציפי.

 

כיצד עו"ד תעבורה יכול לסייע למי שקיבל קנס על מהירות

הקשר עם עורך דין תעבורה צריך להתחיל בשלב מוקדם מאוד, עוד ברגע המעצר על ידי השוטר. עורכי הדין שמתעסקים בעבירות תעבורה יודעים כיצד לתמרן את המערכת ויודעים גם לתת הוראות ללקוחות שלהם, עוד בזמן אמת. קל יחסית להפריך את עבודת המכונות השונות, אך יש גם אלמנטים בהתנהגות השוטרים שיכולים לעלות בבית המשפט.

כולל אלמנטים של חיפושים לא חוקיים ברכב, או בקשה לבדיקת אלכוהול בניגוד לתקנות. לכן, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין עוד ברגע האמת.

 

קיבלת קנס על מהירות? זה הזמן לפנות לייעוץ משפטי מקצועי

קבלת קנס על מהירות זה דבר לא נעים, ובמיוחד כאשר מתווספות לכך נקודות. אנשים יודעים שמעבר להפסד הכספי, הם ככל הנראה יצטרכו לקחת קורסים של נהיגה מונעת או רענון נהיגה על מנת להחזיר לעצמם את הרישיון. הקורסים הללו הם ארוכים, מתישים, לא נעימים, ולעיתים מצריכים אף ניצול של ימי חופש מהעבודה.

לכן, עורך דין תעבורה שיודע להוריד את מדרג הענישה, ומאפשר ללקוח שלו להסתפק בקנס, לצורך העניין, הוא נכס אמיתי שכדאי שיהיה לצדכם ברגע האמת, ומשלב מוקדם מאוד של התהליך.

 

בשורה התחתונה

עבירות מהירות הן עבירות אשר הופכות את הכביש להרבה יותר מסוכן. הן לא צריכות לקרות ובתוך כך, הן מאוד מורכבות, לאור האופן שבו הן נאכפות. אנשים חייבים להוריד את הרגל מהגז, אך גם כאשר הם נתפסים, זה ממש לא סוף הסיפור ולא דומה למה שקורה עם נהיגה בשכרות.

יש להתייחס לדו"ח ברצינות, אך לא לשלם אותו (מהווה הודאה באשמה) לפני שמדברים עם עורך דין תעבורה שיבדוק את הנושא, יכין תוכנית פעולה ויתחיל באסטרטגיה שתוביל למשפט ולהורדת מדרג הענישה בהסתברות גבוהה מאוד.

קנס על מהירות
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: