דוח מהירות לייזר

נסיעה במהירות מופרזת היא אחת העבירות היותר נפוצות בקרב נהגים. לאורך השנים נוסו שיטות שונות ללכידת נהגים הנוסעים במהירות מופרזת. אחת השיטות היותר מקובלות הנהוגות כיום לצורך כך היא מדידת מהירות באמצעות לייזר. בנוסף, החוק מאפשר לנקוט סנקציות שונות ולהעניש נהגים המבצעים עבירות מהירות חמורות, או עבירות חוזרות ונשנות.

מהי עבירת מהירות ומה זה בעצם דוח מהירות לייזר? מהם העונשים הקבועים בחוק על עבירות חמורות או חוזרות של מהירות? מתי חשוב וצריך להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין תעבורה במקרה של משפט או דו"ח בגין נהיגה במהירות מופרזת? בשורות להלן נשיב לשאלות הללו בצורה ברורה ומפורטת.

 

מהי עבירה של מהירות מופרזת ומהם אמצעי האכיפה הקיימים בארץ?

עבירות מהירות על פי החוק, הן עבירות שבהן נהג נסע במהירות העולה על המהירות המותרת בחוק. ככל שעבירת המהירות חמורה יותר, כך הסנקציות המשפטיות והענישה בגיל עבירה כזאת עלולות להיות חמורות יותר. דו"ח מהירות לייזר נמנה עם הדו"חות המדויקים ביותר. מדובר במכשיר מדידה מדויק, המודד את מהירות הרכב בצורה שכמעט ולא ניתן לערער עליה.

בנוסף, נהוג לקחת טווח ביטחון מסוים. המשמעות היא שנהג לא יואשם בעבירת מהירות אם נסע במהירות הגבוהה רק במעט מהמותר.

 

אמצעי האכיפה המקובלים לטיפול בעבירות מהירות בישראל

אמצעי האכיפה הקיימים בישראל כנגד עבירות מהירות, הם כדלקמן:

  • לכידת הנהג העבריין: משארת ישראל עושה שימוש באמצעים מתוחכמים ללכידת העבריינים. עם האמצעים הללו ניתן למנות את מצלמת הלייזר, המספקת מדידה מדויקת למדיי של העבירה עם זאת, נדרשת נוכחות שוטר על מנת לזהות את הנהג העבריין.
  • ענישה בהתאם לחומרת העבירה: הענישה בגין נהיגה במהירות מופרזת מותאמת לחומרת העבירה. ככל שהעבירה חמורה יותר, כך הענישה עלולה להיות משמעותית יותר, החל מקנס כספי ועד לשלילת רישיון הנהיגה.

 

בהמשך המאמר, נתמקד בעיקר בענישה ובצורך בקבלת סיוע של  עורך דין תעבורה במטרה להיחלץ מענישה או להפחית את החומרה שלה.

 

מהי שיטת הניקוד ואיך היא מיושמת בשטח?

משטרת ישראל משתמשת באמצעים מתוחכמים, המראים בצורה ברורה את המהירות הגבוהה שבה נסע הנהג המואשם בביצוע עבירות מהירות. האמצעי המשמעותי ביותר כיום הינו מצלמת לייזר, המתעדת בדייק יוצא דופן את העבירה. דו"ח מהירות לייזר נחשב, לפיכך, לראייה קבילה במשפט.

זאת, כמובן, אם המדידה בוצעה כנדרש ועל פי כל הכללים.  עורך דין תעבורה עשוי לסייע לנהג שנקנס או רישיונו נשלל בשל נהיגה במהירות מופרזת. זאת, אם המדידה לא בוצעה כהלכה או אם הזיהוי של מבצע העבירה לא התבצע כנדרש. בשורות הבאות נפרט את הענישה בכין נהיגה במהירות העולה על המותר:

קנס כספי במקרים של עבירות שאינן חמורות, עשוי הנהג העבריין לקבל דו"ח כספי בלבד. נהג שקיבל דו"ח כזה יכול לבקש להישפט.
נקודות עבור עבירות שונות ירשמו לנהג נקודות חובה. ככל שמספר הנקודות בתקופה קצובה יהיה גבוה יותר, כך הסנקציות שיינקטו נגד הנהג תהיינה חמורות יותר. לדוגמא – נהג אשר צבר 12 – 22 נקודות לחובתו, יהיה חייב לעבור קורס נהיגה בסיסי. בסוף הקורס הנהג ייבחן על החומר הנלמד. אם הוא יעבור את המבחן, יימחקו הנקודות שנצברו לחובתו. נהג שצבר 23 – 35 נקודות לחובתו, הנקודות הללו יהיו בתוקף למשך 4 שנים. בנוסף, אותו נהג יהיה חייב לעבור קורס נהיגה מתקדם. בסוף הקורס הנהג ייבחן על החומר הנלמד. אם הוא יעבור את המבחן, יימחקו הנקודות שנצברו לחובתו, כאמור, אחרי 4 שנים.
שלילת רישיון נהיגה במקרים חמורים, עלול רישיונו של הנהג העבריין להישלל בפועל, או להישלל על תנאי לתקופה קצובה. לדוגמה – נהג אשר צבר פעמיים 35 נקודות, רישיונו יישלל לתשעה חודשים. בנוסף, נהג כזה יצטרך לעבור בחינת תיאוריה ובחינה מעשית וכן בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

איך נמדדות עבירות מהירות בישראל?

עבירות מהירות מתייחסות למקום שבו הן בוצעו. בדרך כלל, ההבדל הוא בין דרך עירונית לבין דרך בין עירונית.

  • בדרך עירונית: בנסיעה במהירות של עד 20 קמ"ש מעל למהירות המותרת בחוק, יוטל קנס של 250 ₪ בלבד. במהירות של 22 – 30 קמ"ש מעל למותר יינתן קנס כספי ע"ס 750 ₪ וכן צבירה של 8 נקודות. מהירות של 31 – 40 קמ"ש מחייבת קנס 1500 ₪ וצבירה של 10 נקודות. ניעה בדרך עירונית במהירות של 41 קמ"ש מעל למותר ואילך – כתב אישום ופסילה מנהלית של הרישיון למשך 30 יום. בדרך כלל, פסק הדין במשפט הזה הינו שלילה על תנאי למשך שנה אחת ועד שלוש שנים.
  • בדרך בין עירונית: בנסיעה במהירות של עד 25 קמ"ש מעל למהירות המותרת בחוק, יוטל קנס של 250 ₪ בלבד. במהירות של 26 – 40 קמ"ש מעל למותר יוטל קנס כספי ע"ס 750 ₪ וכן צבירה של 8 נקודות. במהירות של 41 – 50 קמ"ש מעל למותר תישא קנס בגובה 1500 ₪ וכן צבירה של 10 נקודות. נסיעה של 51 קמ"ש ואילך מעל למותר בדרך בין עירונית מחייבת הגשת כתב אישום ופסילה מנהלית של הרישיון למשך 30 יום. בדרך כלל, פסק הדין במשפט הזה הינו שלילה על תנאי למשך שנה אחת ועד שלוש שנים.

 

דוח מהירות לייזר - מתי כדאי לפנות לעורך דין תעבורה?

רישיון הנהיגה הוא אחד המסמכים החשובים ביותר. עבור נהגים רבים, הרישיון הכרחי הן לצרכי עבודה והן לצרכי התנהלות יום יומית. דו"ח מהירות לייזר עלול, לפיכך, לפגוע הן בפרנסה והן בחיים התקינים. בדרך כלל, עבירות מהירות נחשבות גם לעבירות שבהן בית המשפט איננו סלחני במיוחד לפיכך, בכל מקרה של זימון למשפט בגין נהיגה במהירות מופרזת חשוב להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין תעבורה.

עורך הדין יפעל להפחתת חומרת העבירה שבדינה יישפט הנהג העבריין. בהמשך, הוא יפעל להפחתת הענישה, לאחר קבלת פסק הדין.

דוח מהירות לייזר
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: