נהיגה בשכרות על אופניים

נהיגה בשכרות על אופניים הינה אסורה, גם אם לא רבים מודעים לכך. אופניים, גם לא חשמליים נחשבים לכלי רכב, ולכן חלים על נהגיהם כל אותן חובות אשר חלות כל נהגי כלי רכב ממונע אחר. מעצר על נהיגה בשכרות על אופניים עלול להסתיים בקנס במקרה הטוב, ועד למאסר על תנאי או שלילת רישיון במקרה החמור יותר.

כדאי ורצוי לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה מוקדם ככל האפשר, גם אם נראה על פניו כי עבירה זו שנעשתה על אופניים אינה משמעותית. עו"ד תעבורה אשר מעורב בפרטי המקרה מתחילתו יוכל לייעץ ולטפל בכתב האישום בניסיון להקל מעונשו של הנהג.

 

למה אסורה נהיגה בשכרות על אופניים?

על פניו אופניים, בעיקר כאשר הן אינן חשמליות, משמשות ילדים ונהגים ללא צורך ברישיון נהיגה ולכן אינן מחויבות בחוקי התנועה. אולם, למעשה, כאשר לא מקפידים על חוקי הדרך והנסיעה, אופניים עלולות לסכן את נהג האופניים עצמו ואת כל משתמשי הדרך. כדי למנוע תאונות קשות וקטלניות, מחמירה המשטרה ובתי המשפט על נהיגה בשכרות על אופניים.

בדומה לנהיגה בשכרות ברכב ממונע, גם נהיגה בשכרות על אופניים עלולה לשבש את הנהיגה ואת שיקול הדעת הנדרש לה, כמו האטה בקבלת החלטות, טשטוש ראייה, ליקויים בתפיסה החזותית וקיום עבירות נלוות כמו  נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בקלות ראש או אי ציות לתמרורים או רמזורים ועוד.

 

נעצרתי על נהיגה בשכרות על אופניים - מה עלי לעשות?

ההמלצות לרוכבי אופניים דומות לאלו הניתנים לנהגים ברכב ממונע. יש להסכים ולשתף פעולה עם השוטר העוצר לביצוע בדיקת הינשוף או הנשיפה. כאשר מסרבים לבצע את בדיקת מדידת האלכוהול בגוף, כמוה כהודאה באשמה. מעבר לכך, נהג אופניים אשר יסרב לבצע בדיקת ינשוף עלול לקבל באופן מיידי הזמנה למשפט וכתב אישום, כך שלמעשה הוא אינו מקל על הסיטואציה אלא מחמיר אותה.

עם המעצר כדאי לשכור עורך דין תעבורה אשר יוכל להמשיך לייעץ לגבי המקרה הספציפי. לא תמיד ייטה בית המשפט להחמיר עם רוכבי אופניים, אולם לאור פסיקות ותקדימים קודמים יש סיכוי שכך הוא יעשה ולכן יש להתכונן היטב לקראת המשפט, כאשר המלווה הוא עו"ד תעבורה, המנוסה בתחום זה ובעל הצלחות קודמות בתיקים דומים.

 

ההוכחות הנדרשות במשפט העוסק בנהיגה בשכרות על אופניים

כיוון שכבר דנו במשפטים קודמים על הגדרת הרכב כפי שהיא מתבטאת בחוק, ובשאלה האם אופניים נחשבים לכלי רכב או לא, כל שנותר לעורך הדין המייצג הוא לנסות לוודא ולעקוב אחר התנהלות המשטרה בתיק האמור. בדומה למשפטי תעבורה אחרים, בהם מנסים עורכי הדין להקל על העונש באמצעות ערעור על מידת המהימנות והתקפות של בדיקת מדידת האלכוהול ומהלך המעצר ומילוי הדוח.

כל הפעולות של השוטר העוצר, לרבות השימוש בבדיקות מדידה חייבות להיעשות על פי נהלים ברורים וסטנדרטים מקצועיים, כמו גם על פי הוראות היצרן של הבדיקה בה נעשה שימוש. אם יימצא עורך הדין כי באחד מהשלבים חלו ליקויים וכשלים מהותיים, הוא יוכל לטעון כי יש להקל בעונשו של הנהג ולהגיע להסדר טיעון. במקרים בהם הכשלים המתבררים הינם חמורים, יש סיכוי כלשהו אף לביטול כתב האישום.

 

מהם העונשים שעלול לקבל נהג אופניים בגין נהיגה בשכרות?

כיוון שעבירה של נהיגה בשכרות נחשבת בין העבירות החמורות ביותר, על נהג האופניים אפשר להטיל עונשים כמו קנסות גבוהים, התניות שונות עד כדי מאסר על תנאי ושלילת רישיון אם נמצא. במידה ונהג האופניים נמצא מתחת לגיל הוצאת הרישיון, עלול בית המשפט לפסוק ולשלול ממנו הוצאת רישיון עתידית עד לפרק זמן מסוים.

בנסיבות מסוימות יצליח עו"ד תעבורה להגיע להסכם טיעון עם התביעה, ולהקל את העבירה לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, אשר הינה קלה בחומרתה מעבירה של נהיגה בשכרות. במקרה זה, אפשר יהיה להמתיק את העונש, לפעמים אף בצורה משמעותית.

עם זאת, אין הכוונה שנהג אופניים או אופניים חשמליות ייצא מתוך הנחה כי אפשר יהיה להקל מהעונשים הקבועים בחוק או להתחמק מהמשפט כולו. יש לנהוג באופן זהיר, בעיקר לאור החמרת המעצרים והענישה בגין נהיגה בשכרות.

 

מדוע חשוב לבחור בעו"ד תעבורה מנוסה לייצוג בעבירות נהיגה בשכרות על אופניים

אין להקל ראש בבחירת עו"ד תעבורה, אשר יוכל לייצג אותך בבית המשפט. ישנם רוכבי אופניים אשר מחוסר מודעותם לחוק ולשלבי ההחמרה בו, עלולים לטעות ולחשוב כי הם אינם צריכים ונדרשים לייצוג עורך דין. אולם למעשה בבית דין תעבורה יש להיות מיוצג על ידי עורך דין, ורצוי כזה שיהיה המקצועי והמיומן ביותר בתחום העבירה.

יש לבדוק תחילה האם עורך הדין שבחרתם הוא זה שייצג אתכם מול בית המשפט, ולא מתמחה זוטר מהמשרד. כמו כן, כדאי לבדוק את הרקורד של עורך הדין, מבחינת מיוצגים, סוג העבירות והצלחות קודמות.

 

לסיכום

למרות שרוכבי אופניים רבים לא מודעים לכך שיש להם חובות דומות לנהגי רכבים ממונעים, נהיגה בשכרות על אופניים הינה אסורה. רוכב אופניים שיתפס בנהיגה בשכרות עלול למצוא עצמו מול בית משפט, כאשר עונשים כבדים וחמורים תלויים ועומדים כנגדו.

תקדימים ומשפטים קודמים כבר הבהירו לציבור הנהגים כי בית המשפט יחמיר את העונשים עם העוברים על עבירת נהיגה בשכרות, הנחשבת כעבירה חמורה ביותר המסכנת את כל משתמשי הדרך. כדי לנסות להקל מהעונשים הקבועים בחוק, יש לערב ולשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה מהשלבים הראשונים של המעצר.

גם אם סבור רוכב האופניים כי לא נעשתה עבירה או שיוכל להתחמק ממנה במהירות, אל לו להקל ראש בחיוניות ייצוגו של עו"ד תעבורה מקצועי ומנוסה בתחום זה.

נהיגה בשכרות על אופניים
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: