ביטול דו"ח על נהיגה בשכרות

ביטול דו"ח על נהיגה בשכרות אינו דבר של מה בכך. עבירה של נהיגה בשכרות נחשבת לעבירה חמורה ביותר, אשר עונשים כבדים וקשים בצידה. לכן כדי להגיע למצב של ביטול דו"ח, יש לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה, המנוסה בתחום זה ויכול להראות תוצאות דומות בתיקים אחרים.

עם זאת, ישנן סיטואציות מסוימות בהם המשטרה עצמה תחליט לבטל את הדו"ח על נהיגה בשכרות עקב כשלים שיתגלו במהלך המעצר, בדיקת הינשוף או הנשיפה או בכתיבת כתב האישום. כך או כך, מקרים אלה הינם נדירים באופן יחסי, כך שבשום מקרה לא כדאי לנהוג ולשתות וכל שכן להיתפס בנהיגה בשכרות.

 

על סמך מה ניתן דו"ח נהיגה בשכרות?

ביכולתו של שוטר לעצור כל נהג ולדרוש ממנו לבצע בדיקת ינשוף למדידת רמת האלכוהול בגופו. בדיקה זו, דומה לבדיקת רישיונות, ויכולה להיעשות באופן אקראי גם כאשר לא מתעורר חשד כי הנהג אכן שיכור. ההמלצה היא להסכים לבדיקת הינשוף, כיוון שסירוב עלול להתפרש בבית המשפט כהודאה באשמת השכרות.

מעבר לכך, כאשר מסרב הנהג לבדיקת ינשוף, הוא עלול לקבל את כתב האישום באופן מיידי. כך שלמעשה הנהג אשר מסרב לבדיקה לא מקל על מצבו אלא אף מחמיר אותו בשיעור ניכר. עם זאת, כדי להשתמש במכשיר באופן שיהיה מהימן ויספק תוצאות אמינות, יש לפעול על פי הוראות היצרן באופן מדויק, על פי נהלי המשטרה הנהוגים במקרים אלה ולדאוג לתקינותו של המכשיר.

 

איך לבחור עורך דין תעבורה שיוכל לפעול לביטול דו"ח על נהיגה בשכרות?

אין להקל ראש בבחירת עורך הדין הנדרש  בעבירות חמורות כמו נהיגה בשכרות. העונש הכבד אשר עלול הנהג לקבל בגין נהיגה בשכרות הינו שלילת רישיון לכל הפחות לשנתיים, קנסות ותנאים שונים עד כדי מאסר על תנאי. מצבו יוחמר אף יותר אם הוא משתייך לאוכלוסייה המיוחדת, הכוללת נהגים צעירים עד גיל 24 או נהגים מקצועיים.

כמו כן, אם קיימים לנהג עבירות נהיגה קודמות רבות, כך התיק עלול להיות מורכב יותר וקשה לזיכוי או להקלת העונש. יש לוודא כי עורך הדין אותו אתם שוכרים ועליו סומכים, יהיה זה שייצג אתכם בבית המשפט, ולא מתמחה אחר מהמשרד, אשר אינו מנוסה בתיקים מעין אלו. בכל מקרה, יידרש עורך הדין למצוא פרצות וכשלים בעבודת המשטרה כדי שהוא יוכל לטעון לביטול הדו"ח, במקרה הטוב ולהקלה בעונש במקרה הפחות טוב.

חיפוש פשוט ברשת האינטרנט תעלה מספר רב של עורכי דין העוסקים בנושאים תעבורתיים, אולם המלצה ממי שחייו ניצלו והחופש הוחזר אליו תהיה הטובה ביותר לבחירה.

 

האפשרות לביטול דו"ח על נהיגה בשכרות

ביטול דו"ח על נהיגה בשכרות יכול להיעשות במקרים מסוימים על ידי המשטרה עצמה, לאחר שהיא נוכחת לדעת כי נעשו כשלים מהותיים באחד משלבי ההליך. כשלים אלה יכולים לכלול את אופן מדידת האלכוהול בגופו של הנהג, מעבר על סטנדרטים ונהלים משטרתיים, כתיבת דו"ח באופן לקוי או הגשת כתב אישום שלא על פי הנדרש.

במקרה ומערבים עו"ד תעבורה בשלבים המוקדמים, עוד בשלב המעצר, יוכל עורך הדין להבין את הכשלים שנעשו עוד בשלב השימוע אל מול הקצין. במקרה זה, יוכל עורך דין עירני לבטל דוח על נהיגה בשכרות עוד בטרם הוגש כתב האישום. כדי להגיע למצב זה יש לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה ומקצוען בתחומו.

יש לציין כי בכל תיק תעבורתי אחר יידרש עורך הדין לחפש כשלים מהותיים, כדי להקל על העונש הצפוי, אך במקרה של נהיגה בשכרות, עקב חומרתה, יש לכך חשיבות רבה אף יותר.

 

סוגי הכשלים המהותיים בעבודת המשטרה אשר עשויים להוביל לכדי ביטול דו"ח על נהיגה בשכרות

ישנם מספר כשלים מהותיים אשר עלולים להעמיד את כל נוהל המעצר בספק, ולכן יידרש ביטול הדוח. כשלים אלה קשורים לאופן הבדיקה עצמה ולמילוי אחר הוראות היצרן כפי שמתבקש. למשל ישנם מכשירים אשר יש לחכות כ-15 דקות מבלי שהנהג אכל או שתה כדי להגיע לתוצאת בדיקה מהימנה יותר. יש נם מכשירים אשר מחייבים כיול מדי משמרת וניקוי הפיה.

כאשר אין הקפדה על כללים אלו, כפי שמתבקש, עלולה הבדיקה להיכשל ולהציג תוצאה שאינה נכונה. כיוון שלאור תוצאות הבדיקה ייקבע גזר דינו של הנהג והמשמעויות הכבדות הנלוות, מקפידה המשטרה ובית המשפט כי הנהלים יבוצעו כפי שצריך. במידה וחזרה בה התביעה מהדוח לפני שלב הקראת האישום, יבוטל כתב האישום לגמרי.

אם חזרה בה התביעה מהדוח לאחר שלב ההקראה של כתב האישום, יזוכה הנתבע. לכל אחד מהמקרים ישנן השלכות על המשך חייו של הנהג, ולכן יש לבדוק פרטים אלו בקפדנות ובזהירות.

 

לסיכום

ביטול דו"ח על נהיגה בשכרות אינו דבר שכיח. משמעותו של ביטול הדוח הוא כי התגלו כשלים מהותיים בעבודת המשטרה, אשר מונעים מהבדיקה לגילוי אלכוהול להיות מהימנה ואמינה, או מונעים מהתהליך כולו להיות מקצועי ומבוסס על נהלים מקצועיים ידועים וברורים.

כך או כך, את הדוח או את כתב האישום יכולה לבטל המשטרה עצמה כאשר היא נוכחה לדעת שהתבצעו כשלים אשר מעיבים על ההליך כולו, או על ידי עו"ד תעבורה אשר נוכח בעת השימוע או קיבל לידיו את הפרטים והטפסים הרלוונטיים מהמשטרה לפני ניהול המשפט. כאשר עורך דין תעבורה הינו מעורב בתיק מהשלבים הראשונים כך הוא יכול לבחון את התיק לעומק, ולהבין את התהליכים שנעשו.

עם זאת, יש לזכור כי אין לסמוך על ביטול דוח על נהיגה בשכרות, אלא קל יותר להקפיד על הכללים ולא לשתות כאשר נוהגים.

ביטול דו"ח על נהיגה בשכרות
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: