זיכוי עבירות נהיגה בשכרות

זיכוי עבירות נהיגה בשכרות אינו דבר של מה בכך, והוא מחייב מקצוענות של עורך דין תעבורה, בקיאות בנושא ויכולת שכנוע. החוק, קבע רמה מינימלית של אלכוהול המותר בגוף הנהג, ומעל רמה זו ייחשב הנהג כשיכור.

בניגוד למשפטים בנושאים אחרים בהם נחשב החשוד לזכאי עד אשר תוכח אשמתו, במקרה של נהיגה בשכרות, מרגע שביצע הנהג את בדיקת הינשוף, והיא הוכיחה לשוטרים בשטח כי רמת האלכוהול בדמו גבוהה מהמותר, הוא יידרש להוכיח בבית המשפט כי  הוא למעשה זכאי. לכן משפט העוסק בעבירה של נהיגה בשכרות הינו מורכב ותוצאותיו לא יהיו ברורות וחד משמעיות עד אשר הוא מסתיים בפועל.

 

הסיכון הקיים בנהיגה בשכרות

בית המשפט רואה בחומרה רבה עבירה של נהיגה בשכרות, ולכן העונשים על עבירה זו הינם כבדים מאד. המטרה בהטלת עונשים מחמירים  היא לנסות לבער עבירה זו, ולמנוע אותה. נהיגה בשכרות, לא רק מסכנת את הנהג עצמו ואת יושבי הרכב שעימו, אלא היא מסכנת את כל משתמשי הדרך האחרים. שכרות, גם ברמה הנמוכה ביותר, גורמת לעיכוב בקבלת החלטות, ראיה מטושטשת ואי ראיית עצמים רחוקים.

גם אם לא מרגיש האדם כי הוא נתון תחת השפעת אלכוהול, כיוון שהוא שתה כוס אחת או שתיים, סביר להניח כי הוא יתקשה לעבור מבחנים פשוטים אשר יבדקו את כושרו ויכולותיו. העונש הקבוע בחוק על נהיגה בשכרות הוא שלילת רישיון לפרק זמן של לפחות שנתיים, בנוסף לקנסות והתניות אחרות, עד לכדי מאסר על תנאי.

עונשים חמורים מכך יושתו על  אוכלוסיות מיוחדות, כמו נהגים צעירים עד גיל 24 או נהגים מקצועיים. אוכלוסיה זו גם תידרש לעמוד ברף בדיקה נמוך מזה הניתן לשאר האוכלוסיות, ולמעשה להם לא מותרת שתיית אלכוהול בכלל.

 

מעצר נהג על נהיגה בשכרות

נהג עלול להיעצר לבדיקת ינשוף או נשיפון, אשר תבדוק את רמת האלכוהול בדמו, גם אם לא התעורר חשד כי הוא שיכור, או לא נעשו עבירות נוספות. כדאי ורצוי להסכים לבדיקת הינשוף, כאשר השוטר העוצר דורש לעשותה, כדי לא להחמיר את המקרה ולקבל את כתב האישום באופן מיידי. ישנם נהגים רבים אשר חוששים מבדיקה זו, עקב חוסר מהימנותה או מכיוון שהם חושבים שאם לא יבצעו את הבדיקה הם לא יוכלו לעמוד לדין.

עם זאת, חשוב לדעת כי בית המשפט יכול להרשיע את הנהג, גם אם אין בדיקת מעבדה אשר מאמתת את עובדת היותו שיכור בעת המעצר. עם המעצר, יש להתייעץ ולשכור את שירותיו של עו"ד תעבורה כדי שיוכל לנהל את השימוע, כמו גם את מהלך המשפט. כמו כן, עורך הדין יוכל להזהיר את הנהג מפני עשיית טעויות אשר לאחר מכן, בעת המשפט, יתפרשו לרעתו.

 

מהם המקרים בהם ניתן להגיע לכדי זיכוי עבירות נהיגה בשכרות?

עורך דין תעבורה ינסה להוכיח מספר גורמים כדי להביא לזיכוי עבירות נהיגה בשכרות:

  • בדיקת נשיפון או ינשוף - בדיקה זו, אשר תקבע בסופו של דבר את גזר הדין של הנתבע, חייבת להיות אמינה, מהימנה ולהתבצע על ידי מכשיר מכויל. על עורך דין תעבורה לנסות להוכיח כי בעת הבדיקה, המכשיר עצמו לא היה מכויל, או לא נעשה בו שימוש על פי הוראות היצרן המדויקות. פעמים רבות, נמצא כי השוטר לא ידע לשמור על המרחק הנדרש או לפעול על פי כללים אחרים הנדרשים בהפעלת המכשיר עצמו.
  • התנהלות לקויה של המשטרה - כדי לערער על האשמת הנהג, ינסה עורך הדין להציג את דרך המעצר של הנהג כלקויה. על השוטרים העוצרים לפעול על פי אמות מידה ונהלים ידועים וברורים. כאשר לא נעשים כל שלבי המעצר כפי שהם היו צריכים להתבצע, יוכל עורך הדין לטעון כי יש לזכות את הנתבע מעבירות נהיגה בשכרות. טעויות בהתנהלות המשטרה יכולות לבוא לידי ביטוי בחוסר הסבר על הבדיקה עצמה, חוסר הסבר על משמעות הסירוב לביצוע הבדיקה ועוד.

 

כאשר נלקחת בדיקת דם למדידת רמת האלכוהול, כמו במקרה של תאונה, יהיה קשה יותר להוכיח את חוסר מהימנותה. לכן, גם במקרה זה , יוכל עורך הדין לחפש האם נעשו טעויות בעת לקיחת הבדיקה או בהסבר עליה.

 

איך לבחור עו"ד תעבורה אשר יוכל להביא לזיכוי עבירות נהיגה בשכרות

כדי להביא לזיכוי מעבירות נהיגה בשכרות, יש לבחור עו"ד תעבורה אשר בקיא בתחום זה. יש לברר תחילה האם עורך הדין הוא זה שייצג אותך בבית המשפט, ולא מתמחה ממשרדו או עורך דין אחר ללא ניסיון. במקרה ועורך דין זה ידוע כי הצליח בכמה וכמה משפטי תעבורה, יהיה זה סימן כי הוא עשוי להצליח גם במשפטך.

מעבר לכך, אין להאמין לעורך דין תעבורה אשר מבטיח הרים וגבעות וזיכוי מלא, עוד בטרם ראה את חומרי החקירה. זיכוי עבירות נהיגה בשכרות אינו דבר פשוט, והוא דורש מעורך הדין הכנה קפדנית של התיק ובדיקת ההוכחות.

 

לסיכום

נהיגה בשכרות הינה עבירה חמורה אשר עונשים כבדים בצידה. כדי להביא למצב של זיכוי עבירות נהיגה בשכרות, על עורך דין תעבורה לנסות לבדוק את הראיות בתיק ולערער על אמינותן ומהימנותן. כך, יידרש עורך הדין לבדוק את הבדיקה בה התבצעה מדידת האלכוהול בגופו של הנהג, אופן המדידה וכיול המכשיר.

כמו כן, ינסה עו"ד תעבורה לערער על ניהול המעצר של המשטרה. בעשותו כך הוא ינסה למצוא ליקויים בהתנהגותם של השוטרים, כמו למשל חוסר הסבר על הבדיקה ועל משמעות הסירוב לעבור את הבדיקה. יש לזכור כי ישנן אוכלוסיות מיוחדות אשר זיכויין בגין עבירות של נהיגה בשכרות, קשה אף יותר. אוכלוסיות אלו כוללות נהגים צעירים עד גיל 24 ונהגים מקצועיים, כמו גם נהגים אשר הורשעו בעבר בנהיגה בשכרות.

זיכוי עבירות נהיגה בשכרות
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: