עבירות תנועה להולכי רגל

עבירות תנועה – לא רק באוטו

באם תתבקשו לתת רשימה של עבירות תנועה סביר כי לא תמצאו את המשימה הזאת כל כך קשה ותפרטו שלל עבירות שאתם מכירים ואולי אפילו נתפסתם עליהן בעצמכם. במקביל לכך, באם תשאלו על עבירות תנועה של הולכי רגל, העניין נהיה כבר קצת יותר מסובך ואפילו לא טבעי. מי חשב שגם הולכי רגל יכולים לעשות עבירות תנועה, ואפילו להיקנס או להישפט עליהן.

 

עבירות תנועה להולכי רגל

כאשר מדברים על עבירות תנועה להולכי רגל הכוונה כמובן לעבירות שמבצעים אנשים בעודם הולכים ברגל. למרות שנסיעה באוטו מסכנת הרבה יותר את הולכי הרגל, גם עבירות תנועה שמבצעים ההולכים מסכנות קודם כל אותם, אך ללא ספק שגם את הנהגים. לכן, גם לעבירות כאלה מתייחסים בחומרה ואנשים יכולים למצוא עצמם נקנסים על כך שכביכול, פשוט הלכו ברגל ברחוב.

 

חציית כביש

ברור לכולם כי חציית כביש יש לעשות במעבר חציה מסודר ובאם הוא מרומזר, אז רק כאשר הרמזור ירוק ומורה על כך. אך כמובן שאנשים כמו תמיד מוצאים דרכים מקוריות ויצירתיות לחצות כבישים, בטח אם הם ממהרים למקום כלשהוא ומרגישים כי הרמזור מבזבז להם לגמרי את הזמן. חציית כביש לא במעבר חציה, מעבר גדר הפרדה, שטח הפרדה בנוי וכמובן שמעבר באור אדום, הן כולן פעולות הנחשבות עבירות תנועה ויכולות לגרור קנס כספי.

 

מעורבות בתאונה

בדומה לנהגי רכבים המעורבים בתאונה וגורמים לנזק לאדם אחר או לרכב אחר, גם להולך רגל המעורב בתאונה יכולה להיות אחריות או אשמה. למרות שנדמה כי רכבים הם המסוכנים בכל תאונה או מפגש עם הולך רגל, דווקא ההתפרצות לכביש או הפתעת הולך רגל נהג מסוים, היא זאת שיכולה להביא לתאונה, גם אם היחיד שנפגע בה הוא הולך הרגל ולא נהג הרכב.

 

הליכה על הכביש

חציית כביש במקום לא מסודר או התפרצות לכביש הן עבירות המתבססות על כך שהולך הרגל בכלל הלך מראש על המדרכה, אך עבירה חמורה נוספת היא הליכה על הכביש עצמו, כלומר התעלמות מהמדרכה. לצורך העניין, הליכה ברחוב בו יש מדרכה אך הולך הרגל בוחר ללכת על הכביש. כמובן שזאת מסכן אותו, אך לא פחות את הנהגים שיכולים להיות מופתעים ולבצע תנועה חדה העשויה לפגוע בשניהם.

 

הליכה על שביל אופניים

כנראה שאחת העבירות שכולנו עושים בערים כמו תל אביב, לעיתים אפילו בלי לשים לב, היא הליכה על שבילי אופניים, או על שבילים המיועדים לכלי רכב אחרים. בעוד על כביש מהיר או כביש שיש בו מכוניות כנראה שלא נלך בנוחות מרבית, על שביל אופניים המצב שונה ואנשים רבים מוצאים עצמם מפריעים לאופניים בדרך.

גם זאת עבירה על חוקי התנועה. פחות סביר כי תקבלו קנס על מקרה כזה לאור העובדה שהוא נפוץ, אך בהחלט באם תהיה תאונה כתוצאה מכך, האחריות יכולה להיות עליכם, מה שיעלה לכם הרבה כסף.

 

דוגמאות נוספות לעבירות תנועה להולכי רגל

  1. חציית מעבר חצייה באור אדום – כמובן שגם להולכי רגל יש רמזורים במעברי חציה מסודרים ועל כן הם נדרשים לציית להם. כמו רכבים, גם הולכי רגל אשר עוברים באור אדום צפויים לקבל קנס.
  2. חציית כביש לא במעבר החציה המסודר – למרות התנהגות של אנשים רבים, לא סתם יש מעברי חצייה, והם מביאים לחצייה הרבה יותר בטוחה ומסודרת ביחס לכלי הרכב הנמצאים בכביש. בחירה לעבור לא במעבר החצייה היא בהתאם עבירת תנועה.
  3. סיכון נהג כלי רכב בעקבות התפרצות לכביש.
  4. הליכה בשוליים או הליכה על הכביש – הולכי רגל לא יכולים ללכת היכן שהם רוצים ובעצם מחויבים ללכת על המדרכה ואפילו בחלק הרחוק מהכביש.
  5. הליכה בשביל השייך לכלי רכב כדוגמת הליכה בשביל אופניים.

 

ענישה על עבירות תנועה להולכי רגל

בשונה מעבירות תנועה של רכבים אשר קנס עליהם מתחיל מסכומים יחסית גבוהים של כסף, ענישה על עבירות תנועה להולכי רגל מעט מקלה יותר אפשר לומר ולרוב הדבר יסתכם בקנס של כמה מאות שקלים, אם בכלל תהיה אכיפה וענישה בנושא. בכל מקרה, באם אכן נתקלתם במצב שבו קיבלתם קנס או אפילו נקודות, כדי לא לוותר על האפשרות לערער ולהקל את העונש, מתוך הבנה כי ההתייחסות מקלה יותר ביחס לענישת נהגים בכלי רכב.

 

מתייעצים עם עורך דין

בדומה לכך שבאם תתפסו על עבירת תנועה ברכב ותנסו להבין מה זה אומר וכיצד אפשר להקל את העונש, גם בעבירות תנועה שביצעתם בתור הולכי רגל חשוב לבצע את ההתייעצות הזאת. עורכי דין לתעבורה מתמחים בתיקים מסוג זה ויעזרו לכם להקל את העונש ובמידה וקיבלתם נקודות, גם לבטל אותן כדי שלא יפריעו או יסכנו אתכם בעתיד. חשוב להבין כי למרות שמדובר בהליכה ברגל, עבירות תנועה מצטברות יכולות להביא לפסילת רישיון.

 

צבירת עבירות תנועה

כאמור, צבירה של הרבה עבירות תנועה יכולה להביא לכדי פסילת רישיון, במיוחד אם יש הרבה נקודות שמביאות לכך באופן אוטומטי ללא החלטת שופט. צבירה של הרבה עבירות תנועה, בין אם מדובר בעבירות תנועה במהלך הליכה ברגל ובין אם מדובר בעבירות תנועה במהלך נהיגה בכלי רכב, גורמות לגורמי האכיפה להבין כי מדובר בבן אדם שלא ניתן לסמוך עליו בנושא התעבורה ולשלול את רישיונו לתקופה.

 

מי אחראי לשלם?

אפשר לחלק עבירות תנועה להולכי רגל בין עבירות תנועה שנגרמו בנזק לרכוש או לאדם אחר, ועבירות תנועה שאמנם היו מאוד מסוכנות ובעלות פוטנציאל פגיעה, אך בפועל לא גרמו לפגיעה באף אחד. בעבירות תנועה שפגעו במישהו, יכול להיווצר מקרה בו הולך הרגל צריך לפצות את מי שנפגע, או את הרכוש שנפגע, באם יש לו ביטוח מתאים להיעזר בביטוח, או לשלם את הפיצויים שיקבעו מעצמו.

 

עבירות תנועה להולכי רגל הן דבר ממשי אשר לא תמיד אנשים לוקחים בחשבון כאשר מבצעים אותן, אפשר לומר, בקלות דעת. החל מחציית כביש לא במעבר החציה כביכול על מנת לקצר את הדרך או לבחור בדרך הנוחה יותר, ועד למעבר כביש באור אדום לגמרי, עבירות תנועה עלולות לגרור קנס כספי.

ככל שהעבירה חמורה יותר, הביאה לנזק לאנשים ורכוש, וככל שהצטברו יותר עבירות, עבירות תנועה להולכי רגל יכולות להביא לעונשים חמורים יותר כמו שלילת רישיון.

 

המידע מוגש מטעם הנבחרת המשפטית.

עבירות תנועה להולכי רגל
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: