מחיקת נקודות עבירות תנועה

קיבלתם רישיון? מעכשיו צריך לשמור עליו

מרבית האנשים משקיעים זמן רב בלמידת נהיגה לצורך קבלת הרישיון ובעצם קבלת עצמאות תעבורתית. כל מי שמקבל רישיון אמנם מקבל את האישור לנהוג בדרכים ללא מלווה אך במקביל הוא כמובן ממשיך להיות תחת פיקוח של גורמי האכיפה ואפשר לומר שרישיון הנהיגה שלו ממשיך לעד להיות תלוי בסימן שאלה כתלות בהתנהגות שלו בכביש בנהיגה.

 

נקודות עבירות תנועה

במקביל ליכולת של גורמי האכיפה לתת עונשים וקנסות, כאשר מדובר בנהיגה בכביש נהגים יכולים לקבל גם נקודות עבירות תנועה על כל מיני עבירות על החוק שהם מבצעים, חמורות וחמורות פחות. נקודות עבירות התנועה נספרות ונצברות ובהגעה לכמות מסוימת של נקודות אפשר לקבל עונשים חמורים יותר כדוגמת פסילת רישיון או הפניה לקורס נהיגה מונעת או ריענון נהיגה.

שיטת הנקודות מאפשרת לגורמי האכיפה להיות במעקב אחר נהגים מסוכנים.

 

התיישנות על נקודות

בדומה להתיישנות החלה על רישומים פליליים, גם על נקודות תעבורה חלה מעין התיישנות והן נמחקות באופן אוטומטי לאחר תקופת זמן מסוימת. המחיקה שלהן תלויה גם בכמות הנקודות שנצברו כך שבהתאם לכל כמות יש כללי מחיקה שונים, אך גם תלויה וכפופה במקרים מסוימים למעבר של קורסים ומבחני נהיגה שיוכיחו כי הנהג כשיר להמשיך לנהוג.

 

צבירה של עד 11 נקודות תעבורה

צבירה של עד 11 נקודות נחשבת צבירה יחסית קלה ובהתאם גם זמן ההתיישנות עליה עומד על שנתיים מהיום בו נרשמו הנקודות ובעצם מהיום בו בוצעה העבירה. עד 11 נקודות אין צורך בקורסי נהיגה מונעת למיניהם או בעשיית מעשה אקטיבי כדי שימחקו ובתום שנתיים הן נמחקות לבד.

ניתן להגיע למספר כזה במקרה של עבירות תנועה קלות המביאות רק 2 נקודות, אך הרבה מן העבירות מתחילות ב-6 נקודות כך שצבירה של 2 עבירות כבר מובילה לסעיף הבא.

 

צבירה של החל מ-12 נקודות ועד 22

החל מצבירה של 12 נקודות, הנהג אשר צבר אותן מחויב בקורס נהיגה מונעת מתוך הבנה כי הוא לא מכיר או שומר מספיק על חוקי הדרך והוא צריך שירעננו לו את כל המידע ואת כל חוקי הדרך גם על מנת שיהיה נהג טוב יותר, אך גם פשוט כדי לשמור עליו ועל הסובבים אותו. במידה והוא מבצע את הקורס, הנקודות ימחקו לו באופן אוטומטי גם בחלוף שנתיים מביצוע העבירה, כל עוד הוא לא עבר את רף ה-22 נקודות.

 

צבירה של יותר מ-24 נקודות ועד 35

24 נקודות תעבורה הנצברות לנהג מסוים ימחקו לו בתום 4 שנים מביצוע העבירה עליה קיבל אותן. על מנת שהן ימחקו באופן אוטומטי ללא עיכוב, נדרש הנהג שהן צבורות לחובתו לעבור קורסי נהיגה מונעת בהן ירעננו את זכרונו בחוקי הדרך והכללים. מכיוון שבדרך הוא עבר גם ב-12 נקודות עליו לעבור גם את קורס הנהיגה מונעת הבסיסי וגם את קורס מתקדם יותר. ללא מעבר הקורסים האלו הנקודות לא ימחקו לו.

 

צבירת 36 נקודות

צבירה של 36 נקודות היא כמובן חמורה בפני עצמה ועל כן, כאשר נהג מגיע ל-36 נקודות הרישיון שלו נפסל ל-3 חודשים ומותנה במעבר מבחן התיאוריה באופן חדש. אי מעבר המבחן דוחה את חידוש הרישיון אך בכל מקרה לא ניתן לחדשו טרם עברו 3 חודשים מרגע שלילתו.

במקרה של 36 נקודות כדאי מאוד לפנות לעורך דין אשר ינסה לשנות את ההחלטה גם בבית משפט ולא רק על ידי השלמה עם המצב ומעבר המבחן. במיוחד לאלו אשר רישיון הנהיגה מאוד חשוב להם וקריטי לניהול שגרת העבודה והיומיום שלהם.

 

צבירת 72 נקודות

הגעה ל-72 נקודות תעבורה היא במקרה מאוד קיצוני ובהתאם גם התגובה לכך. גורמי האכיפה סבורים כי הנהג לא כשיר לנהוג כמו שצריך לאור העובדה שהוא ביצע המון עבירות תנועה וחלקן יכולות להיות גם מאוד חמורות ועל כן, על מנת למחוק את הנקודות ולחדש הרישיון יידרש הנהג לבצע שורה של בדיקות ומבחנים שיקבעו האם הוא כשיר להמשיך לנהוג ויוודאו שהוא עובר מחדש על כל חוקי הדרך והדברים שהוא עושה לא טוב ובעצם מסכן אחרים תוך כדי.

 

קורסי נהיגה מונעת

במהלך צבירת הנקודות, ולצורך מחיקתן, יש נהגים הצריכים לעבור קורסי נהיגה מונעת על מנת לרענן את זיכרונם ואת הידע שלהם כדי שיפסיקו לעשות עבירות תנועה. קורסי הנהיגה המונעת הם קורסים רשמיים של המדינה אשר מתחילים מכמה ימים ועולים לפי מורכבות הקורס.

בעוד כל נהג חייב לעבור קורס ריענון נהיגה המרענן את הכללים החשובים לנהיגה, קורס נהיגה מונעת מותאם לכך שמגיעים אליו אנשים עם עבירות תנועה, ולעיתים גם עבירות תנועה חמורות.

 

מחיקת הנקודות טרם קבלתן

ברגע שהשוטר נתן לכם נקודות על עבירה שביצעתם זכותכם לערער על החלטתו לבית המשפט ובעצם לבקש להישפט. הבקשה של הנהג לביטול הנקודות חייבת להסתמך על כך שהנקודות היו מחמירות מדי וכי הנהג יכול להסתפק באזהרה לצורך העניין ולא ישר בעונש.

את הבקשה אפשר להגיש בהקשר כל דוח תנועה, גם אם ניתן בו רק קנס וגם אם ניתנו בו גם נקודות. באם הבקשה תתקבל והשופט יחליט להחליף את העונש, הנקודות כמובן ימחקו.

 

פונים לאיש מקצוע

גם אם יש בצבירה שלכם מעט נקודות באופן יחסי, הגיוני שתרצו להיות בראש שקט ולנסות למחוק אותן, במיוחד אם המקרה מגיע עם קנס כספי מאוד גבוה שיכול גם מאוד להכביד. על מנת לנסות לממש את האפשרות הזאת, כדאי מאוד לפנות לאיש מקצוע אשר מתמחה בתחום כדוגמת עורך דין תעבורה שיבחן את פרטי המקרה, ימליץ ובמידת הצורך גם ילווה בתהליך מחיקת נקודות התעבורה והחלפתן באזהרה או בעונש אחר.

 

נקודות עבירות תנועה נמחקות באופן אוטומטי כאשר הצבירה הכוללת שלהן לא עולה על רף מסוים. לפעמים המחיקה תלויה בקשר ישיר במעבר קורס נהיגה מונעת רשמי אשר בו עוברים מחדש על חוקי הדרך העיקריים והרלוונטיים ביותר וגם נבחנים בסופו על מנת לאשר כי הנהג אכן מוכן לחזור לכביש.

ניתן גם לנסות למחוק את הנקודות דרך בית משפט, בפנייה להקלת או וויתור על העונש והחלפתו באזהרה כך שלא נצברות נקודות והוא מתרחק יותר מפסילה או הקפאה של הרישיון..

 

המידע מוגש מטעם הנבחרת המשפטית.

מחיקת נקודות עבירות תנועה
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: