בדיקת היסטוריית עבירות תנועה

עבירות תנועה

הכביש הוא מקום מסוכן, זה כולם יודעים, אך עצם הידיעה הזאת איננה מונעת מאנשים לעבור על חוקי הדרך ולעגל פינות בעיקר כשהם ממהרים או חסרי סבלנות בנסיעה.

נדמה כי עבירות תנועה מתרחשות כול הזמן, לעיתים גם באמת בתמימות דעים, ומשטרת ישראל עושה כול שביכולתה על מנת לאכוף ולתפוס כמה שיותר נהגים בעת ביצוע עבירות אלה, עבירות כדוגמת עקיפה מסוכנת, אי מתן זכות קדימה, עצירה במקום לא חוקי ועוד מגוון רחב של עבירות.

 

שיטת הנקודות

בשונה מעבירות אחרות, חלק מעבירות התנועה בנסיבות מסוימות עשויות להעניק לנהג אשר ביצע אותן ונתפס על ידי גורם אכיפה, נקודות תעבורה. כאשר שוטר תופס נהג על עבירה הוא יכול לתת לו קנס כספי ובנוסף נקודות. אלו מצטברות ובהגעה לכמות מסוימת מתקבל עונש חדש כדוגמת פסילת רישיון או הכרח לעבור קורס נהיגה מונעת כדי לחדשו או כדי שימחקו הנקודות.

 

דוגמאות לעבירות הגוררות נקודות

  1. נהיגה תחת השפעת אלכוהול – 10 נקודות
  2. אי עצירה לאחר גרימת תאונה שבה נפגע מישהו – 10 נקודות
  3. לוחית זיהוי אחורית אינה מוארת – 2 נקודות
  4. נוסע במושב האחורי לא חגור – 2 נקודות
  5. עקיפה מימין – 4 נקודות
  6. אי מתן זכות קדימה לרכב בטחון – 4 נקודות

 

כמובן שיש עוד המון עבירות תנועה שגוררות נקודות תעבורה למי שנתפס מבצע אותן ואפשר לעיין בטבלה המלאה באתר של משרד התחבורה או לחילופין, להתייעץ עם עורך דין תעבורה במידה ויש ספק בדבר העונש שקיבלתם, או המידע שראיתם בהיסטוריית עבירות התנועה שלכם.

 

מחיקה אוטומטית כתלות בזמן

בדומה לכך שעבירות מסוימות שנפתח להן רישום פלילי מתיישנות עם הזמן, גם על עבירות תנועה, או יותר נכון על נקודות תעבורה, חלה התיישנות והן נמחקות. מחיקת הנקודות משתנה לפי זמן ותלויה בכמות הנקודות, כך שעבור כול צבירה מסוימת תקופת התיישנות שונה ותנאי סף שונים למחיקה האוטומטית.

עד 11 נקודות מחיקה אוטומטית כעבור שנתיים מקבלתן.
12 נקודות ועד 22 נקודות מחיקה אוטומטית כעבור שנתיים כתלות במעבר קורס נהיגה מונעת בסיסי.
24 נקודות ועד 35 נקודות מחיקה אוטומטית כעבור 4 שנים כתלות במעבר קורס נהיגה מונעת בסיסי ומתקדם.
35 נקודות ועד 71 נקודות פסילת רישיון הנהיגה למשך 3 חודשים והחזרתו כתלות במעבר מבחן תיאוריה.
מעל 72 נקודות פסילת רישיון ל-9 חודשים וחידושו כתלות במעבר מבחנים ותנאי סף כדוגמת מבחן רפואי של הרלב"ד.

 

בגלל שעבור כול כמות נקודות מסוימת תנאי סף שונים למחיקה חשוב שכל נהג ידע כמה נקודות יש לו, וגם מתי בדיוק קיבל אותן לצורך חישוב מועד המחיקה וגם אילו חובות מוטלות עליו כדי שהן באמת ימחקו.

 

בדיקת היסטוריית עבירות תנועה

עבירות תנועה, בשונה מעבירות אחרות אשר דורשות לדוגמא זימון לחקירה או רישום פלילי בתיק, לעיתים ניתנות מעין על הדרך כך שלא תמיד ברור לנהג מה הוא קיבל וכמה, ואפילו האם קיבל דוח. בנוסף לכך שיש אופציה של קבלת דוח תעבורה כשהנהג כלל לא נמצא לאור חניה לא חוקית ומסכנת לדוגמא. לכן, נהגים רבים לא באמת יודעים מה יש על שמם אך יש כמה דרכים לבדוק זאת.

 

עבירות תנועה ללא נקודות תעבורה

בנוסף לעבירות יחסית ישנות אשר קיבל עליהן הנהג נקודות תעבורה העתידות להימחק או להכריחו לעבור קורסים ובדיקות, לעיתים נהגים מקבלים דוחות תנועה ולא כל כך בטוחים שבאמת קיבלו אותם או בסך כמה הקנס לדוגמא. בירור היסטוריית עבירות מסוג הזה חשוב לא פחות והוא נעשה על ידי פנייה דווקא למשטרת ישראל. תוכלו ליצוא קשר עם המשטרה ולהבין האם יש קנסות שעוד עליכם לשלם או דוחות הרשומים על שמכם במערכת.

 

בירור כמות נקודות

בגלל שעבירות תנועה הן עבירות מאוד נפוצות ובגלל שגם עבור עבירה, כביכול קלה, יכול נהג לקבל נקודות תעבורה, אנשים לא תמיד יודעים כמה נקודות יש להם, וגם לא תמיד זוכרים מתי בדיוק קיבלו את הנקודות הללו לצורך הבנה מתי תתרחש המחיקה האוטומטית. לכן, סביר כי ירצו נהגים לברר את כמות הנקודות שלהם ואת התאריך בו קיבלו אותן ויש לכך דרך נוחה מאוד.

 

הגשת בקשה למשרד התחבורה

בגלל שמדובר בנקודות תעבורה, על מנת לברר את כמות הנקודות נדרש הנהג להגיש טופס אינטרנטי למשרד התחבורה הכולל כמה פרטים אישיים בסיסיים. זמן מה לאחר שליחת הטופס יקבל הנהג בחזרה את התדפיס המפרט את נקודות התעבורה שיש לנהג. בטופס יש למלא כמה פרטים:

  1. מספר של תעודת הזהות
  2. שם מלא
  3. טלפון
  4. דואר אלקטרוני
  5. מספר של רישיון הנהיגה
  6. תוכן הפנייה, בקשה לקבלת נקודות החובה של הנהג הפונה לרשות
  7. מסמכים רלוונטיים במידת הצורך

 

חשוב לא להזניח עבירות תנועה

ספק כי העונש עליהן יחסית קל, וספק כי הן מאוד נפוצות ומתבצעות בקלות דעת, אך נדמה כי עבירות תנועה לא כל כך, או לא באופן גורף, מעניינות אנשים והם נוטים להזניח דוחות או קנסות לאחר קבלתם.

כמובן שהתנהגות וגישה זאת בעייתית שכן אמנם נקודות וקנס הם דברים כל כך קריטיים כמו שלילת רישיון, אך לאורך זמן המצב בהחלט יכול להתדרדר לכדי שלילת רישיון באם יוזנחו נקודות התעבורה או דוחות התעבורה שקיבל נהג מגורמי האכיפה.

 

לא יודעים מה לעשות? פונים לעורך דין תעבורה

את כל נושא עבירות התנועה מרכז עורך דין תעבורה שמתמחה בתחום התעבורה וכמובן שגם בעבירות תנועה ובנקודות תעבורה. גם עבור נושאים מורכבים כדוגמת פסילת רישיון, וגם עבור דוח תנועה פשוט שגרר 2 נקודות, יכול עורך דין תעבורה לעזור ולעיתים אפילו להקל, או לבטל את העונש. בגלל שנקודות תעבורה נצברות, כול נקודה יכולה להשפיע בעתיד על הצורך בקורסי נהיגה ועל כן, כדאי לבחון האם יש דרך לבטל אותן לאחר קבלתן.

 

בדיקת היסטוריית עבירות תנועה הכרחית עבור נהגים שלא בטוחים כמה עבירות תנועה רשומות להם וכמה נקודות תעבורה. חשוב להבין ולדעת כי הגעה לכמות נקודות מסוימת יכולה להביא לכדי פסילת רישיון או לחייב את הנהג לעבור קורסי נהיגה מונעת, על כן, חשוב להיות מעודכנים בכל עת במצב הנקודות שלכם ובאופן כללי בעבירות ודוחות תנועה הרשומים על שמכם.

 

המידע מוגש מטעם הנבחרת המשפטית.

בדיקת היסטוריית עבירות תנועה
     

תגובות והערות: (1)
ליאור כהן
ליאור כהן 25/01/2023

קיבלתי דוח על מהירות 50 מהעל המותר, ידוע לי שלא ביצעתי במשך 3 שנים עבירת תנועה . איך אפשר להמיר באזהרה .

כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: