תשלום עבירות תנועה

עבירות תנועה, עבירות בדרכים

עבירות תנועה הן חלק גדול מתוך מגוון העבירות שאנשים מבצעים, נשפטים ונענשים עליהן במדינה שלנו. עבירות תנועה הן בעצם כל סוגי העבירות שנהגים בכלי רכב, וגם הולכי רגל, מבצעים בדרכים. אפשר למצוא בקטגוריה זאת עבירות כדוגמת אי מתן זכות קדימה, נסיעה בניגוד לכיוון הנתיב, עקיפה שלא כחוק ואפילו חניה באדום לבן או ללא תשלום מתאים בכחול לבן.

 

אכיפת עבירות תנועה

מי שאמונה על אכיפת עבירות התנועה היא כמובן משטרת ישראל ואגף התנועה בפרט. תפקידם לשמור על הסדר בכבישים לצורך בטיחות כל הולכי הרגל והנהגים שרק רוצים להגיע הביתה בשלום. האכיפה מתבצעת על ידי מצלמות תנועה והעמדת שוטרים בדרכים. באם שוטר תפס נהג מבצע עבירת תנועה הוא יכול לתת לו אזהרה, אך גם לתת לו דוח הכולל קנס כספי שיהיה עליו לשלם.

 

תשלום עבירות תנועה

לאור העובדה כי העונש על עבירות תנועה רבות הוא קנס כספי, צריך גם לשלם על עבירות תנועה אלה עד למועד אשר ניתן כחלק מהדוח. כמובן שאיחור בתשלום הדוח גורר עונש כבד יותר ועל כן, חשוב לעמוד בזמני הדוח ולשלם אותו בתוך תקופת הזמנים שניתנה על ידי השוטר.

 

סירוב לתשלום הדוח

במידה ומקבל הדוח לא רוצה לשלם את הדוח לאור העובדה שהוא מאמין שהדוח לא מגיע לו, ניתן לפנות לביטול הדוח. אי אפשר פשוט לסרב לשלם את הדוח, אלא יש הכרח לפנות לעורך דין תעבורה, או ישירות למשטרת ישראל, ולהגיש בקשה לביטוח הדוח לאור טענה כי הוא ניתן לשווא, העונש חמור מדי, או כל סיבה אחרת שגורמת למקבל הדוח לטעון לביטולו במקום לשלם אותו.

 

תשלום באתר האינטרנט

במידה ואתם מסכימים עם הדוח ומתכוונים לשלם אותו ישנן כמה דרכים כך שהפשוטה ביותר שבהן היא פשוט להיכנס לאתר האינטרנט של אכיפה, חוק וממשל. שם ניתן לבצע תשלום מאובטח בכרטיס האשראי שלכם. ניתן להזדהות לשירות התשלום בעזרת מספר רישיון הנהיגה שלכם או פשוט לפי מספר הדוח במידה ויש לכם אותו מגורם האכיפה אשר נתן לכם אותו.

 

תשלום בדואר

ככל שהזמן עובר כבר פחות מקובל לשלם בעבור דוחות ותשלומי אגרה בדואר, אך  עדיין הרבה אנשים מעדיפים שיטה זאת ועל כן, היא עדיין קיימת. תוכלו לפנות לאחד מסניפי דואר ישראל עם מספר הדוח או הקנס שקיבלתם ולשלם במזומן את הסכום שניתן לכם. אופציית התשלום בדואר מתאימה במיוחד למי שמעדיף לשלם במזומן, שכן אתר האינטרנט לא מאפשר תשלום שכזה, גם אם הוא יותר נוח ולא דורש לצאת מהבית.

 

תשלום בתחנת משטרה

בגלל שבסופו של דבר מדובר בדוח שנתנה משטרת ישראל, כמובן שאפשר לשלם בגין עבירת התנועה גם בתחנת המשטרה עצמה. בתחנות מוצבות עמדות בשירות עצמי אשר מאפשרות לאזרחים לשלם בעבור קנסות שקיבלו. באם יש לכם תחנת משטרה נוחה ונגישה ליד הבית, יותר מאשר סניף דואר, זאת גם יכולה להיות אופציה טובה לתשלום הדוח שקיבלתם.

 

תשלום בעבור עבירות תנועה עירוניות

בנוסף לעבירות תנועה המתבצעות בדרכים ומסכנות חיי אדם, ובהתאם לכך גם נאכפות על ידי משטרת ישראל, ישנן גם עבירות תנועה ברמת חומרה קלה יותר הנאכפות על ידי גורמים עירוניים והכוונה בעיקר לדוחות חנייה.

נדמה כי כולנו מקבלים דוחות חנייה, ובמקרים רבים גם על חניות שחשבנו שנכונות או שהקלנו דעת במידת החוקיות שלהן, ודוחות אלו לא תמיד יהיה אפשרי לשלם דרך ערוצי התשלום המדיניים אלא דרך האתרים ודרכי יצירת הקשר של כל עירייה בנפרד.

 

כמה משלמים?

גובה הקנס אשר עליכם לשלם קבוע בדוח שקיבלתם ואתם יכולים לברר זאת על ידי קריאת הדוח או פנייה לגורם האוכף שנתן לכם את הדוח. רוב הדוחות נעים סביב הכמה מאות שקלים, כמובן שזאת כתלות בחומרת העבירה.

  1. מעבר הגבלת מהירות – נסיעה מעל המהירות המותרת גורר קנס כספי שגובהו משתנה בין גודל החריגה מהמהירות המותרת. הדוחות מתחילים מ-250 שקלים עבור חריגה יחסית קטנה ויכולים להגיע גם ל-1,500 שקלים כאשר החריגה גדולה, כמובן שבצירוף קבלת נקודות חובה או אפילו שלילת רישיון.
  2. נהיגה בשכרות – אם שותים לא נוהגים, ואם כן נוהגים, עוברים על החוק. מדובר במעשה שנחשב מאוד חמור ועל כן, יש מגוון רחב של קנסות ועונשים ממשיים שאפשר לקבל באם נהג נתפס תחת השפעת אלכוהול או תחת השפעת סמים.
  3. שימוש בסלולרי – שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה הוא כמובן אסור ושליחת הודעה או שימוש ללא דיבורית הן עבירות הנחשבות יחסית חמורות ועל כן תקבלו עליהן קנס של 1,000 שקלים לתשלום.
  4. מעבר ברמזור אדום – ברור לכל כי מעבר ברמזור אדום הוא אסור בתכלית האיסור, מסוכן וכתוצאה מכך גם לא חוקי, אך עדיין אנשים נתפסים עושים זאת. כאשר הנסיבות יחסית מקלות הקנס יכול להסתכם בכ-500 שקלים, אך בנסיבות מחמירות יותר הקנס יכול להגיע גם ל-1,500 שקלים וכמובן גם לגרור קבלת נקודות תעבורה.
  5. אי ציות לתמרור עצור – כל נהג מחויב לעצור עצירה מלאה כאשר מגיע לתמרור עצור, ולתת זכות קדימה על ידי האטה כאשר מגיע לתמרור מתן זכות קדימה. אי ציות לתמרורים אלה הוא כמובן עבירה על החוק ויכול להביא לכדי שלילת רישיון. בנסיבות מקלות יותר המקרה יכול להסתכם בכמה נקודות ובקנס של 250 שקלים לנהג שביצע.

 

בירור היסטוריית דוחות

בגלל שעבירות תנועה ניתנות "על הדרך", ולעיתים נצברים חובות רבים שיכול להיות כי הנהג כלל לא יודע עליהם, או כלל לא זוכר, כדאי מדי פעם לבצע בדיקה ובירור להיסטוריית עבירות התנועה הרשומות על שמכם. באופן הזה לא תפספסו מועד תשלום של דוח מסוים ותגררו עונש נוסף. זאת רלוונטי גם בעבור מצב נקודות חובה הרשומות על שמכם שגם יכולות לגרור עונשים או חובות נוספים ואחרים.

 

עבירות תנועה פעמים רבות גוררות קנס כספי במקום עונש או זימון לבית משפט. תשלום הקנס הוא כמובן בגדר חובה, אלא אם כן בחרתם לערער על הדוח על ידי פנייה לעורך דין ובקשה להישפט בבית משפט שיבחן את הנושא ואולי יביא לביטול התשלום. באם לא עשיתם זאת, אתם מחויבים לשלם את הדוח ולרשותכם כל מיני אפיקי תשלום – תשלום בסניף דואר, בתחנת משטרה או באופן מאובטח באתר האינטרנט של גורמי האכיפה.

 

המידע מוגש מטעם הנבחרת המשפטית.

תשלום עבירות תנועה
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: