עבירות תנועה

מי מאתנו לא ביצע עבירת תנועה בחייו? ככל הנראה מרבית הנהגים הוותיקים, בעולם בכלל ובישראל בפרט, ביצעו עבירות תנועה - גם אם קלות. עבירות תנועה קלות קורות באופן תדיר להמוני נהגים מדי יום, והן כוללות, בין היתר - חניה במקום אסור, אי מתן זכות קדימה, התעסקות עם הטלפון בזמן נהיגה ועוד. לרוב עבירות אלה לא מתבצעות בזדון אלא לרוב נעשות מתוך חוסר תשומת לב ובהיסח הדעת.

עבירות תנועה עלולות לעלות ביוקר לנהגים ולגרום לצבירת קנסות בסכומים גבוהים, צבירת נקודות עד כדי חיוב בקורס נהיגה מונעת, שלילת רישיון, ובמקרים חמורים אף העמדה לדין פלילי. אולם, מרבית הנהגים אינם מודעים לכך שניתן להביא להקלה משמעותית בסעיף האישום או בסנקציה המוטלת עליהם מצד הרשויות.

יתרה מכך, במקרים מסוימים ניתן אף להגיע לזיכוי מלא מכל אשמה! עורך דין המתמחה בדיני תעבורה יעשה כל שביכולתו במסגרת החוק על מנת להביא להקלה משמעותית בעונש ולעיתים אף לביטול האישום.

המשיכו לקרוא על מנת לגלות מהם העבירות הנפוצות ביותר בישראל!

 

מהם עבירות התנועה הנפוצות ביותר בישראל?

נהיגה במהירות מופרזת

לפי נתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), מדובר בעבירה הנפוצה ביותר. מאחר והמהירות המקסימלית המוגדרת משתנה בכל כביש וכביש, נהגים רבים מבצעים עבירה זו מבלי שהם אפילו מודעים לכך. הענישה נקבעת על פי סוג הדרך בה בוצעה העבירה בשילוב עם החריגה מהמהירות המותרת. בהתאם לחומרת העבירה שהתבצעה, יכולים להתווסף גם עונשים אחרים הקבועים בחוק בעת הנהיגה במהירות המופרזת (נהיגה בשכרות, לדוג').

לצורך אכיפת העבירה משטרת ישראל נוהגת להשתמש במספר אמצעים טכנולוגיים כדוגמת מד מהירות לייזר, מצלמות ורדארים. העונשים הניתנים על נהיגה במהירות מופרזת מתחילים מקנס של 250 ₪ ללא נקודות עבור נהיגה החורגת במעט מעל המהירות המוגדרת, ובהתאם לחומרת העבירה – יכולים להגיע גם לקנס של 750 ₪ בתוספת 8 נקודות, קנס של 1500 ₪ בתוספת עשר נקודות או הזמנה לדין במקרים בהם החריגה הייתה גבוהה משמעותית מהמותר.

 

שימוש במכשיר טלפון נייד בזמן נהיגה

הרבה אנשים לא מודעים לכך, אך העבירה של שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה נובעת מחוק הקובע כי הנהג נדרש לאחוז בהגה בשתי ידיו בכל עת במהלך הנהיגה. לפי תקנה 28(א) לתקנות התעבורה: ״נוהג רכב חייב להחזיק בידיו את ההגה או הכידון כל עוד הרכב בתנועה; אולם רשאי הוא להסיר יד אחת מן ההגה או הכידון אם עליו לעשות בה דבר להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה.״

לכאורה, על פי התקנות אין הבדל בין התעסקות בטלפון הנייד לכל דבר אחד שגורם לנו להסיר את היד מההגה שלא לצורך (כדוגמת השענת היד על אדן החלון). אולם, לאור הסכנה הרבה בשימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה – בעבירה זו ישנה החמרה הן באכיפה והן לענישה - העונש בגין שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה הינו קנס של 1,000 ₪ ו- 8 נקודות חובה.

 

אי חגירת חגורת בטיחות

מדובר באחת העבירות הנפוצות בכבישי ישראל. לכאורה הדבר מפתיע מכיוון שכיום רוב הנהגים מקפידים על שימוש בחגורת בטיחות. אולם, למרות חוסר מודעותם של נהגים רבים - חלה עליהם החובה לוודא שיתר הנוסעים ברכב חגורים.

כך למשל, כתוצאה מחוק זה נהגי מוניות רבים מציבים תמונות המורות על חובת חגירת הבטיחות על גב המושבים הקדמיים. כך הם מעבירים את האחריות בגין העבירה מהנהג לנוסע ובעצם מספקים לעצמם הגנה מפני אישום פלילי בעבירה זו. העונש על אי חגירת חגורת בטיחות - קנס בסך 250 ₪ ו- 6 נקודות חובה.

 

מהן עבירות התנועה הנדירות הכוללות עונש כבד?

  • אי ציות לרמזור אדום – מדובר בעבירה שיכולה להיות בעלת השלכות כבדות והרסניות לנהג שמבצע את העבירה ולסובבים אותו. בעבר, נהגים שביצעו עבירה זו קיבלו זימון לדין באופן אוטומטי, אך כיום המצב שונה ושיקול דעת השוטר בשטח בנוגע לענישה רחב יותר. מתחם הענישה נע בין קנס בסכום של 1500 ₪ בתוספת 10 נקודות במקרים קלים ופסילה מנהלית וזימון לדין במקרים חמורים יותר. במידה והעבירה בוצעה תחת נסיבות מחמירות יוגש כתב אישום נגד הנהג.
  • נהיגה בזמן פסילת רישיון -  נחשבת לאחת מהעבירות החמורות ביותר בפקודת התעבורה וכתוצאה - גם הענישה בגינה מחמירה ביותר. לפי החוק, העונש בגין עבירה זו יכול להגיע עד למאסר בפועל של שלוש שנים ופסילת רישיון הנהיגה ללא הגבלת זמן. ברוב המקרים, מדיניות המשטרה הינה לבקש מאסר בפועל ופסילה לתקופה ארוכה, כאשר בית המשפט בוחר לעיתים להקל בחומרת העונש בהתאם לנסיבות המקרה  הספציפי.

 

מהן הסנקציות הקבועות בחוק בגין צבירת הנקודות?

כפי שניתן לראות, למרבית עבירות התנועה יש ניקוד הקבוע בצידן. תקופת צבירת הנקודות נעה בין שנתיים לארבע שנים. במידה ונהג צבר עד 20 נקודות במשך שנתיים – הניקוד יימחק. במידה והנהג צבר 22 נקודות או ותר, תוארך תקופת הצבירה לארבע שנים.

מעל צבירת 12 נקודות יחולו סנקציות על הנהג באופן הבא: הנהג יחויב בקורס בסיסי בנהיגה נכונה; מעל 24 נקודות הנהג יחויב בקורס מתקדם בנהיגה נכונה; מעל 36 נקודות הנהג צפוי לקבל 3 חודשי פסילת רישיון נהיגה; מעל 72 נקודות הנהג ניצב בפני 9 חודשי פסילת רישיון נהיגה, חובת מעבר של מבחני תיאוריה וטסט מחדש ובדיקת כשרות נהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

מדוע חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בעבירות תעבורה?

עורך דין לעבירות תעבורה הינו בבחינת חובה בכל מקום שמדובר בעבירה הכוללת ענישה חמורה, ובפרט כאשר הנהג עומד לדין פלילי. שכן עורך דין תעבורה מוצלח הינו בעל הבנה מעמיקה בחוקי התעבורה ובסדרי הדין וביכולתו להבטיח את האינטרסים של הלקוח במסגרת החוק. בעזרת ייצוג מקצועי ניתן להשיג את התוצאה המיטבית עבורו. במקרים אלו שימוש בעורך דין עשוי להיות ההבדל בין הרשעה חמורה להקלה בעונש ואף לזיכוי מלא.

כפי שנאמר לעיל, עורך דין לענייני תעבורה יכול לסייע גם במקרים פחות חמורים, לרבות לבטל קנסות ולמנוע את צבירת הנקודות. נהגים רבים המקבלים דו״חות תנועה בוחרים לשלם את הקנס ולספוג את הנקודות משום שהם נרתעים מההליך הכרוך בהתייצבות בבית המשפט, גם כאשר הם סבורים שלא ביצעו את העבירה המיוחסת להם.

שימוש בעורך דין תעבורה יכול לפשט את התהליך ולהביא לביטול הנקודות גם ללא צורך בניהול המשפט, וזאת באמצעות הצגת כשלים בדו"ח או בצורת האכיפה ושימוש נימוקים משפטיים נוספים.

 

הנבחרת המשפטית – מי אנחנו?

הנבחרת המשפטית הינה בעלת ידע רב בתחום התעבורה ולה מוניטין רב וניסיון עשיר בטיפול בעבירות התעבורה על כל סוגיהן. הנבחרת מספקת מעטפת מלאה של שירותי ייעוץ והגנה לנאשמים בעבירות תנועה קלות וכבדות ובאמתחתם הצלחות מרובות אשר הביאו לביטול צבירת נקודות, הפחתת חומרת עבירות שונות ואף זיכוי מלא של לקוחותיהן!

צרו קשר לייעוץ משפטי ראשוני ונדאג להבטיח את זכויותיכם!

 

*המידע מוגש באמצעות הנבחרת המשפטית

עבירות תנועה
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: