עורך דין נהיגה בשכרות

אנשים נורמטיביים רבים נקלעים לסיטואציה בה הם צריכים ייצוג משפטי בשל אישומים הכוללים נהיגה בשכרות. אך עם זאת הם אינם יודעים כיצד לפעול ועל מה עליהם לשים דגש במצב מורכב זה אשר עלולות להיות לו השלכות קשות כמו מאסר, שלילת רישיון וקנסות גבוהים. דבר אשר ניתן להימנע ממנו במידה ומתנהלים נכון למול הגורמים הרלבנטיים בבית המשפט, הפרקליטות והמשטרה.

במאמר זה אנו נתייחס לאחת הסוגיות המשמעותיות ביותר בהקשר זה, וזוהי בחירת עורך דין בתחומי התעבורה אשר ייעץ וייצג אותם במסגרת הליכים אלו.

בהתאם לכך, מאמר זה יחולק ל-3 חלקים, ראשית נבחן מהי השפעת עורך הדין על הליכים של נהיגה בשכרות, בחלקו השני נענה על השאלה מתי צריך להצטייד בעורך דין במקרים אלו ולבסוף נענה כיצד יש לבחור עורך דין מסוג זה. כאשר מטרת מאמר זה היא לתת לכם כלים על מנת שההתנהלות שלכם בסיטואציה מבלבלת זו תהיה טובה ככל האפשר.

 

מדוע זהות עורך הדין חשובה כל כך במקרים של אישומים בנהיגה בשכרות?

ראשית, עורך דין טו הבקיא ברזי ההליכים השונים יכול להסביר על ההליכים הצפויים ללקוח ולפשט בעבורו כיצד ההליכים הולכים להתנהל ובכך לאפשר ללקוח להתמודד טוב יותר עם ההתפתחויות הצפויות במסגרת ההליכים הנוגעים לנהיגה בשכרות.

דיני התעבורה בכלל וסוגיית הנהיגה בשכרות כוללת מתחם ענישה רחב במיוחד וכן מורכבויות ראייתיות שונות ומגוונות. עורך דין טוב, יבחן את אותן דקויות על מנת לייצג את הלקוח שלו בדרך הטובה ביותר ולהוביל לכך שמבחינה משפטית השדה בו יפעלו הצדדים יהיה הנח ביותר ללקוח. כך למשל יוכל עורך דין להוריד את האישומים הקיימים מנהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת אלכוהול אשר הענישה בגין עבירה זו קלה יותר.

עורך דין טוב המתמחה בדיני התעבורה אף יבחן מבחינה ראייתית ולא רק משפטית את הנתונים הרלוונטיים לאישומים כנגד הלקוח. כך למשל עורך דין מקצועי בתחומו יבחן את תקינות המכשירים בהם נעשה שימוש, ויפעל בצורה דומה על מנת לחקור את השתלשלות האירועים על מנת לגלות האם הרשויות השונות התנהלו כדין במסגרת איסוף הראיות,  האם ישנן ראיות אשר ניתן לפסול, אמינות הבדיקות בהן עשו שימוש וכיוצא בזה. כאשר כל המידע העובדתי הזה יוכל לסייע ללקוח על מנת להחליש את התיק של הפרקליטות.

כמו כן, עורך דין טוב יוכל לאבחן באמצעות הדין והראיות מה הסיכויים למול הסיכונים של הלקוח, ובכך לאפשר ללקוח לבצע בחירה מושכלת בנוגע לאופן ניהול כל אלו. כך עורך דין בעל ניסיון במקרים של נהיגה בשכרות והיכרות עם הפרקטיקה בתחומים אלו יוכל לייעץ לכם האם כדאי ללכת למשפט או לחלופין להסכים לעסקה כלשהי ואז גם לנהל משא ומתן עם הפרקליטות או התובע המשטרתי על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר בעבור הלקוח.

 

מתי צריך להצטייד בעורך דין במקרים של נהיגה בשכרות?

לשאלה זו, ישנה תשובה פשוטה וברורה, כמה שיותר מוקדם כך ייטב. כאשר אנו מתמודדים מול מערכות אותן אנו לא מכירים כמו המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט אנו עלולים לעשות טעויות, להגיד דברים שגויים ולפעול בצורה אשר תרע את המצב שלנו אשר הוא גם כך רגיש ובעל השלכות מורכבות.

לכן ישנה חשיבות גדולה לכך שעורך דין אשר מכיר את ההליכים יכין אתכם וילווה אתכם במסגרתם, על מנת לוודא שאתם מתנהלים בצורה אשר תועיל לכם ולא פוגעים בעצמכם בשל חוסר הניסיון בהתמודדות עם המערכת במקרים מסוג זה.

במידה ונעצרתם או שישנה חקירה אז כבר בשלב זה יש להצטייד בעורך דין ולא לחכות להליך המשפטי. זאת מאחר שעורך דין יוכל לסייע לכם במהלך החקירה ובאופן בו תתנהלו במסגרתה. המשך ההליך הינו בבחינת קל וחומר, שכן ככל שהאירוע מתפתח כך הוא משפטי יותר ויותר, וישנה חשיבות של עורך דין אשר יפעל בעבורכם וייצג את האינטרסים שלכם למול מערכת אשר אינה בהכרח רואה זאת כמטרתה הראשונה.

 

כיצד ניתן לוודא כי עורך הדין אותו אתם שוקלים מתאים לתפקיד?

מאחר וכמו שהסברנו מרבית האנשים אשר נתקלים באישומים אלו הינם אנשים נורמטיביים אשר להם אין ניסיון רב בתחומים אלו, עדיין נותרת השאלה כיצד יש לבחור את עורך הדין שלכם.

ראשית, עליכם לבחון את האופן בו אתם מגיבים אליו ברמת האינטואיציה, זאת מאחר שחשוב שתהיה לכם כימיה טובה איתו על מנת שתוכלו להיות כנים איתו ולשתף פעולה במסגרת הליך אשר יכולים להיות לו השלכות כבדות בעבורכם. במסגרת המפגש הראשוני, חשוב לבחון האם עורך הדין יוכל לתת לכם יחס אישי ולהתעמק בתיק שלכם ולא ייקח אותו כמובן מאליו.

שנית, יש לבחון את ניסיונו של עורך הדין. ניסיונו של עורך הדין הינו פרט משמעותי  ויש לבחון את ניסיונו של עורך הדין בעריכת דין בכלל ותחום דיני התעבורה בפרט. הזכרנו בפרקים הקודמים את ההשפעה של ההיכרות עם מערכת הדינים והמערכת הראייתית על מנת למצוא כשלים בתביעה ובאישומים, עורך דין בעל ניסיון יודע באילו סוגיות לרוב ניתן למצוא פרצות וכשלים מסוג זה ובהתאם לכך יודע היכן לחפש.

כמו כן, יש לבחון את הניסיון של עורך הדין בייצוג בפועל בבתי משפט, שכן הליכים של נהיגה בשכרות לרוב מגיעים לבתי משפט, ולכן חשוב שלעורך הדין יהיה ניסיון גם בליטיגציה בפועל ולא רק בחומר התיאורטי.

לבסוף, יש לבחון לקוחות עבר שלו במידה ואתם מכירים ובמידה שאינכם מכירים לקוחות שלו לשאול אותו בנוגע אליהם. האם הם מרוצים מהתוצאה שהוא סיפק, האם הם הרגישו שהוא העניק להם יחס אישי ומיצה את האפשרויות שלהם וכיוצא בזה.

 

סיכום

לסיכום, עורך דין יכול לעשות הבדל משמעותי בהשלכות ובאופן בו אנו חווים את התהליך של אישומים בנושא נהיגה בשכרות.  לכן חשוב לבחור עורך דין המתמחה בתחום זה בשלב מוקדם ככל האפשר לאחר שנפגשתם עימו והתרשתם מיכולותיו, ניסונו והיחס שלו לקהל לקוחותיו.

עורך דין נהיגה בשכרות
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: