עורך דין עבירות תנועה

עבירות תנועה הן עבירות הנכנסות לספקטרום רחב של תחומים וחומרת הענישה הינה מגוונת בהתאם. לעיתים הן נתפסות כעבירות אשר אנשים יכולים להתמודד איתן מבחינה משפטית באופן עצמאי ולא להסתייע בעורך דין ולעיתים הן נתפסות כעבירות חמורות אשר חייבים להסתייע בעורך דין מקצועי אשר יסייע בניווט ההליך אשר עלול להיראות לעיתים סבוך ומורכב.

עם זאת ובניגוד לתפיסה הרווחת, ישנם אספקטים אשר עורך דין המתמחה בתחום עבירות התנועה יכול לסייע לכם בכלל סוגי עבירות התנועה.

בהתאם לכך, במאמר זה אנו נעמוד על הדברים אותם מסוגל עורך דין טוב לספק לנו בעת ייצוג בעבירות תעבורה שונות וכן נתייחס לדגשים שונים אשר חשוב לעמוד עליהם בעת בחירת עורך הדין בתחום זה.

 

מה מסוגל לספק לנו עורך דין טוב בעבירות תנועה?

עורך דין המתמחה בתחום של עבירות התנועה יכול להפוך עסק ביש, למצב שאינו כה נורא כלל וכלל. ראשית נציין כי עורך דין בתחום זה יכול לסייע בכל עבירות התנועה קטנה כחמורה, גם לעבירות תנועה אשר יש להן השלכות של קנסות ונקודות יכול להיות השלכות מצטברות ולכן יש חשיבות גם במקרים מסוג זה לייצוג טוב של עורך דין מומחה.

שנית, עורך דין טוב יכול בהקשרים אלו לחקור ולבדוק את עובדות המקרה, לבדוק ולערער על תקינות הראיות אשר נאספו כנגד הלקוח, להיכנס למשא ומתן עם התובעים להסדר פשרה מיטיב עם הלקוח, לנסות לדחות את הדיונים במידת הצורך,  להוריד את חומרת סעיפי האישום וכיוצא בזה. כלומר עורך הדין יפעל במקביל הן במטרה להוריד את חומרת העבירה במקרה הגרוע ביותר ויפעל לקידום הסבירות ל האפשרות הטובה ביותר.

ניתן לחלק את התחומים בהם עורך דין מסוג זה יכול לסייע לשני סוגים מרכזיים:

 

עבירות תנועה אשר אנו מודעים לכך כי ביצענו אותן

עבירות תנועה הן חלק אינטגרלי מהנסיעה בכביש. אומנם אנו שואפים להימנע מהן אך הן קורות לבני אדם נורמטיביים מדי יום ביומו. במקרה מסוג זה עורך דין מקצועי ישים דגש על בחינת התקינות של המכשירים בהם נעשה שימוש כמו מצלמת המהירות, מכשיר מדידת האלכוהול בדם וכדומה. לצד אלו יבנה העורך דין נראטיב בו הוא מדגיש את יתרונותיו של הנהג והנסיבות שגרמו לו לבצע את העבירה, כמו תיקו התעבורתי הנקי של הנהג או הנסיבות החריגות שגרמו לביצוע עבירה זו.

לרוב המטרה במקרים מסוג זה הינה להפחית את חומרת האישומים מראש ובמקביל לערער את אמינותם בין אם במטרה לבטל את האישומים ובין אם במקרה נפוץ יותר להגיע להסדר כלשהו בו חומרת הענישה תפחת משמעותית.

 

עבירות תעבורה בהן אנו מואשמים שלא בצדק

במקרים מסוג זה, בהם אנו מרגישים כי נהגנו באופן תקין ומאשימים אותנו בעבירות תנועה אותן לא ביצענו מסיבות שונות ומגוונות. לרוב במקרים מסוג זה ינהג עורך הדין בקו אגרסיבי יותר במטרה לביטול האישומים וזיכויו המוחלט של הלקוח.

 

דברים שחשוב לשים לב בעת בחירת עורך הדין בעבירות תעבורה

לאחר שהבנו כי עורך דין טוב יכול לסייע רבות בהתמודדות עם עבירות תנועה, אין זה אומר כי כל עורך דין אותו תבחרו ייתן לכם ערך מוסף זהה. בהתאם לכך, ריכזנו מספר טיפים אשר יסייעו לכם בבחירת עורך הדין אשר ייצג אתכם בעבירות תנועה:

  1. ייעוץ ראשוני חינם - מאחר שישנה חשיבות לבחירת עורך דין מתאים וטוב, חשוב לקבל ייעוץ ראשוני בחינם על מנת שלא תרגישו מחויבים לקחת את עורך הדין לו שילמתם גם אם הוא אינו האפשרות המותאמת ביותר בעבורכם.
  2. בחינת ניסיון עורך הדין בתחום עבירות התנועה - בדיוק כמו שלא תיקחו רופא אף אוזן גרון להתמודדות עם בעיה אורתופדית, כך אין זה נכון לקחת עורך דין שאינו מתמחה בדיני תעבורה לצורך התמודדות עם תיקים מסוג זה.
  3. בחינת היחס האישי אותו עורך הדין נותן ללקוח – ישנה חשיבות כי עורך הדין ייתן יחס אישי ללקוח ויבחן את הסוגיות השונות אשר יש לבחון בתיק הקונקרטי. זאת על מנת להבין האם הוא יוכל להתעמק בתיק שלכם ולסייע לכם להגיע לתוצאות הטובות ביותר, או שמא יפעל על "אוטומט" בדומה לתיקים אחרים מבלי לבחון האם ישנן נסיבות ייחודיות היכולות לסייע לכם.
  4. בחינת הכימיה שלכם עם עורך הדין – בהמשך ישיר לסעיף הקודם, ישנה חשיבות לא רק לזמן אותו נותן לכם העורך דין אלא גם לכימיה בין הצדדים. הדבר משפיע על האופן בו אתם מרגישים בנח לפנות אליו.
  5. תשאלו את עורך הדין אודות זהות הלקוחות שמגיעים אליו – עורכי דין טובים בתחום דיני התעבורה מחזיקים ברשימת לקוחות של נהגים אשר נוטים להיות על הכביש הרבה ומהווים לקוחות חוזרים ככל שהם מרוצים. כך למשל, הם יחזיקו בלקוחות כמו נהגי משאיות וכיוצא בזה, אשר במידה והוא נהנה מלקוחות חוזרים בתחום הדבר מעיד עליו דברים חיוביים. אל תתביישו לשאול את עורך הדין בנוגע ללקוחות המגיעים אליו, הוא מן הסתם לא יפרט שמות אבל לרוב לא ישקר ותוכלו לקבל רושם כללי.
  6. בדיקת יחס ההצלחות של עורך הדין בתחום התעבורה – בסופו של דבר ישנה חשיבות רבה ואולי מכרעת לשורה התחתונה, האם התוצאות שעורך הדין מביא טובות. בהקשר זה ישנה חשיבות לברר מול לקוחות עבר ולמולו בנוגע להצלחות שלו בתחום וכן באופן ספציפי על מקרים דומים לאלו עימם אתם מתמודדים, זאת על מנת שתוכלו להעריך מהן התוצאות להן העורך דין מסוגל.

 

ככל שתפעלו בצורה מתודית לבחירת עורך דין אשר ייצג אתכם בעבירות תנועה שונות, כך תחסכו בטווח הרחוק עוגמת נפש רבה למול תוצאות מאכזבות או גרוע מכך במידה שתפעלו ללא ייצוג מקצועי של עורך דין.

לכן, אנו ממליצים בחום לפעול בצורה מושכלת אשר תאפשר להיות בשליטה על ההליך, ולהפחית את גובה הקנסות, הנקודות, שלילה וכיוצא בזה אשר ושאר ענישות כתוצאה מעבירות תנועה.

עורך דין עבירות תנועה
     

תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
עורך דין תעבורה - אייל שמולביץ
קיבלתם דו״ח הטומן בחובו נקודות?

מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם.

יש להזין שם
יש להזין טלפון
יש להזין פרטים
סעיפי עבירה לפי נושא: